niedziela, 7 lutego 2016

Ziołowe placki z polenty

Wypiekanie na śniadanie [ klik ] a dziś w nim te pyszne trójkąty z polenty które wybrała dla wszystkich Gocha.
W tygodniu włoskim w jakimś markecie udało mi się kupić oryginalną włoską kaszkę kukurydzianą - polentę i teraz znakomicie się przydała.
Lubię polentę, jednak zdecydowanie bardziej na ciepło niż na zimno, dlatego swoje trójkąty dodatkowo podsmażyłam.
Do trójkątów podałam pastę z awokado, czosnku, koncentratu pomidorowego i szalotki.
Wyszło rewelacyjnie, polecam spróbować.
Ziołowe placki z polenty.

 
                Składniki: ( forma 18 x 20 )
  • 3/4 szklanki kaszy kukurydzianej - polenty - 100 g
  • 3 szklanki bulionu warzywnego lub wody
  • 1/3 łyżeczki różowej soli himalajskiej
  • 1 łyżka ziół prowansalskich
                Dodatkowo:
  • 1 łyżka oleju omega 5
  • pasta z awokado lub inny ulubiony dodatek
  • listki roszponki

W garnku zagotowałam bulion, wsypałam sól i zioła prowansalskie i do wrzącego wsypałam kaszkę ciągle mieszając rózgą aby nie powstały grudki.
Jak kaszka się zagotowała zmniejszyłam ogień do minimum i gotowałam ją jeszcze 10 minut od czasu do czasu mieszając aby się nie przypaliła.
Potem wylałam kaszkę do formy, wygładziłam wierzch i pozostawiłam do wystudzenia.
Kaszę trzeba wstawić do lodówki na minimum 3 godziny lub tak jak ja na całą noc.
Rano wyjęłam kaszkę z lodówki i wyjęłam ją z formy przekręcając ją do góry nogami - wyjdzie bez problemu - wprost na deskę.
Pokroiłam polentę na trójkąty ale tutaj pełna dowolność, mogą być kółka, trójkąty, kwadraty czy paski.
Na patelni rozgrzałam olej i podsmażyłam na nim moje trójkąty na złoty kolor z obu stron.
Podałam je tak jak już pisałam z roszponką i pastą z awokado.

Smacznego.
Źródło [ klik ]
Placki z polenty na blogach:
Agata - Kulinarne przygody Gatity
Monika - Z chaty na końcu wsi
Gocha - Smaki Alzacji
"Podróże małe i duże"
Zapraszamy

4 komentarze

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger