sobota, 20 lutego 2016

Zupa krem z topinamburu z parmezanem i czipsami z chorizo

Pyszna zupa na mym stole a czy na Waszym również?
Lubicie topinambur?
Zupa jest bardzo zdrowa a dzięki zawartości parmezanu i chorizo bardzo pożywna, polecam gorąco.
Zupa krem z topinamburu z parmezanem i czipsami z chorizo.
Składniki:
  • 1200 g bulw topinamburu
  • 1/2 bulwy średniego selera
  • 3 średnie ziemniaki
  • olej z chili do smażenia
  • 1000 ml bulionu warzywnego
  • 100 ml śmietanki 36 %
  • sól morska
  • pieprz biały
  • 2 łyżki sosu sojowego + dodatkowo do skropienia zupy
  • 100 g plastrów hiszpańskiej kiełbasy paprykowej chorizo
  • kilka łyżek startego parmezanu
Przygotowanie zupy:
  • Obrałam bulwy topinamburu, selera i ziemniaków i pokroiłam w paseczki.
  • W garnku rozgrzałam olej z chili i smażyłam paski warzyw przez 8 - 10 minut.
  • Potem zalałam wszystko bulionem i gotowałam 15 minut.
  • Ugotowane warzywa zmiksowałam na krem, dodałam śmietankę i zagotowałam.
  • Doprawiłam do smaku solą i pieprzem a także sosem sojowym, wymieszałam.
  • Na suchej patelni wysmażyłam plastry chorizo.
  • Zupę już na talerzu skropiłam sosem sojowym, posypałam parmezanem i udekorowałam czipsami z chorizo.
Smacznego.
Przepis autorski.
"Podróże małe i duże"
Biały lew - zoo w Borysewie

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger