niedziela, 6 marca 2016

Domowa musztarda

Do musztardy podchodziłam tak ze dwa lata i wierzyć się nie chce, uważałam że to trudny proceder - zrobić domową musztardę.
Nic bardziej mylnego, zrobienie musztardy to bardzo prosta sprawa, wystarczy zakupić tylko gorczycę i zakasać rękawy a właściwie użyć blendera.
No dobra starczy gadania robimy musztardę, potem już innej nie będziecie chcieli, zapraszam.
Moja musztarda jest zlepkiem różnych pomysłów znalezionych w sieci.
Domowa musztarda.


                 Składniki:
  • 120 g gorczycy białej
  • 1/3 szklanki octu jabłkowego
  • 2/3 szklanki wody
  • 1/2 łyżeczki papryki słodkiej
  • 1/3 łyżeczki soli morskiej
  • 3 łyżki miodu wielokwiatowego
  • 1/4 szklanki wody o temperaturze pokojowej 

2/3 szklanki wody wymieszałam z octem i tą mieszanką zalałam gorczycę.

Przykryłam pojemnik i pozostawiłam do momentu aż gorczyca napęczniała i wchłonęła cały płyn.

Czasami trwa to krócej a czasami dłużej, musicie obserwować, niektóre źródła mówią nawet że 3 - 4 dni - moja pęczniała 4 godziny.
Kiedy gorczyca pochłonęła całą wodę przełożyłam ją do blendera, dodałam pozostałe składniki oprócz wody i zmiksowałam.
Zmiksować można grubiej lub bardziej gładko, zależy jaką musztardę lubicie.
Jeśli musztarda jest za gęsta dodajemy po łyżce wodę w temperaturze pokojowej i mieszamy a jeśli za ostra wystarczy dodać trochę więcej miodu.
Musztardę przełożyłam do słoiczka upychając tak aby jak najmniej powietrza było w słoiku.
Przechowuję w lodówce i używam do wszystkiego, polecam.
Smacznego.
Przepis z archiwum.
"Podróże małe i duże"
Clematis

4 komentarze

  1. Robiłam musztardę. Dodawałam do niej miód. Była pyszna.
    Wypróbuję Twój przepis.
    Miłej niedzieli:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Musze wypróbować taką musztardę

    OdpowiedzUsuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger