czwartek, 31 marca 2016

Karbowane wstążki z sosem z sera pleśniowego

Makaron i ulubiony ser na jednym talerzu, to jest to co lubię.
Ser oczywiście z przerostem niebieskiej pleśni a do tego ulubiona, niedawno odkryta trybula i obiad gotowy, polecam serdecznie.
Danie robi się błyskawicznie a to ważne jak zgłodniali wracamy do domu po pracy.
Karbowane wstążki z sosem z sera pleśniowego.

                 Składniki : ( 2 porcje )
  • 250 g makaronu karbowane wstążki di Napoli
  • 2 łyżki masła klarowanego
  • 2 płaskie łyżki mąki pszennej 
  • 200 ml mleka
  • 50 ml wody
  • 120 g sera z niebieska pleśnią np. gorgonzola, lazur
  • szczypta gałki muszkatołowej
  • pieprz czarny
  • sól różowa himalajska 
  • garść posiekanej trybuli
Na patelni rozpuściłam masło, dodałam mąkę i zrobiłam zasmażkę jasną.
Na patelnię wlałam teraz mleko wymieszane z wodą i ciągle mieszając aby nie zrobiły się grudki doprowadziłam do wrzenia.
Na patelnię wkruszyłam ser pleśniowy i na maleńkim ogniu podgrzewając i mieszając doprowadziłam do rozpuszczenia sera.
Doprawiłam sos do smaku solą, pieprzem i gałką muszkatołową.
Makaron ugotowałam al'dente, odcedziłam i jeszcze gorący włożyłam na patelnię, wymieszałam z sosem i nałożyłam na talerze, posypałam posiekaną trybulą i posypałam świeżo zmielonym pieprzem.
Smacznego.
Przepis autorski.
"Podróże małe i duże"
Kazimierz Dolny

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger