wtorek, 12 kwietnia 2016

Krem z porów z klopsikami

Pyszna i aromatyczna zupa dla smakoszy i nie tylko.
Klopsiki nie dość że dodają urody zupie to sprawiają że zupa jest bardzo pożywna.
Zróbcie sobie taki rarytas a domownicy będą zadowoleni, polecam.
Mnie smakowała ogromnie i chyba zrobię jeszcze raz dziś albo jutro.
Krem z porów z klopsikami.

Składniki:
  • 3 duże pory
  • 1 łyżka masła klarowanego
  • 4 średnie ziemniaki
  • kilka ziaren ziela angielskiego
  • świeży tymianek - kilka gałązek
  • sól morska
  • pieprz
  • 1500 ml bulionu warzywnego
  • 1/2 szklanki startego parmezanu albo pecorino 
Klopsiki:
  • 350 g mielonego mięsa z indyka
  • 1/2 małej kajzerki namoczonej w wodzie
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 cebula
  • 1/2 pęczka natki pietruszki
  • 2 łyżki bułki tartej
  • sól borowikowa
  • 1 łyżka sosu sojowego
  • pieprz
  • olej do smażenia
Przygotowanie zupy:
  • Do miski włożyłam mięso mielone, dodałam namoczoną w wodzie i odciśniętą bułkę kajzerkę, dodałam wszystkie przyprawy, podsmażoną na maśle drobno pokrojoną cebulę, przeciśnięty przez praskę czosnek oraz posiekaną natkę pietruszki i wyrobiłam mięso na jednolitą masę.
  • Jeśli jest za rzadkie dodać można bułki tartej.
  • Z masy zrobiłam kuleczki wielkości orzecha włoskiego i smażyłam je na złoty kolor na rozgrzanym oleju ze wszystkich stron.
  • Teraz zupa.
  • Białe części porów ale i te jasnozielone umyłam i pokroiłam w plasterki.
  • W dużym rondlu rozgrzałam masło klarowane i udusiłam na nim pory.
  • Potem dodałam obrane i pokrojone w kostkę ziemniaki, podsmażyłam i zalałam bulionem.
  • Gotowałam 20 minut.
  • Potem do zupy dodałam starty parmezan i gotowałam dopóki się nie rozpuścił.
  • Doprawiłam do smaku zupę a potem dodałam jeszcze listki tymianku i zmiksowałam zupę na krem.
  • Podałam zupę z klopsikami.
Smacznego.
Przepis własny.
"Podróże małe i duże"
Hiszpańska gorzka pomarańcza

2 komentarze

  1. bardzo ciekawa zupa, smak pora i pulpeciki

    ----------------------------------------

    http://bit.ly/2exPe2V

    OdpowiedzUsuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger