niedziela, 3 kwietnia 2016

Ozory wieprzowe w sosie chrzanowym

Lubię ozory czy to wieprzowe czy wołowe jednakże jest z nimi trochę zabawy i nieczęsto je robię.
Jednak jak już zrobię to smak i aromat roznosi się w całym domu i zawsze zjem za dużo tak jakbym chciała się najeść na zapas, no cóż tak już mam.
Ozory w galarecie robiłam z ozorów wołowych zobaczcie jak mi wyszły, bo były smakowite.
Polecam Wam pyszne i aromatyczne, kruchutkie i soczyste ozory w sosie chrzanowym.
Ozory wieprzowe w sosie chrzanowym.

 
               Składniki:
  • 2 ozory wieprzowe
  • 1 litr wody
  • 5 - 6 listków laurowych świeżych
  • 2 ziarenka jałowca
  • 3 - 4 ziarenka ziela angielskiego
  • 1 ząbek czosnku
  • mały por
  • 1 marchewka
  • 1 pietruszka
  • kawałek korzenia selera
  • sól
             Sos chrzanowy:
  • 1 łyżka masła klarowanego
  • 1,5 łyżki mąki pszennej
  • ok. 1 szklanki wywaru z gotowania ozorów
  • 100 g kremu chrzanowego
  • sól morska
  • trybula do posypania 
  • bataty do podania 

Ozory umyłam, włożyłam do garnka, zalałam zimną wodą i dodałam przyprawy: ziele, jałowiec, listki laurowe, cały ząbek czosnku, zagotowałam, zebrałam "szumowiny".
Gotowałam na małym ogniu przez 1,5 godziny do miękkości mięsa.
Obrałam warzywa i po 30 minutach gotowania włożyłam je do mięsa.
Jak mięso się ugotowało i było miękkie, wyjęłam je z wywaru, ostudziłam i obrałam ozory z białej błonki która jest na mięsie, potem pokroiłam w plastry.
Na patelni rozgrzałam masło klarowane i zasmażyłam na nim 1,5 łyżki mąki.
Potem zalałam mąkę wywarem z gotowania mięsa i ciągle mieszając zagotowałam sos.
Teraz do sosu dodałam cały słoiczek kremu chrzanowego i wymieszałam, doprawiłam solą do smaku.
Plastry mięsa włożyłam ponownie do sosu i zagotowałam.
Podałam z ugotowanymi batatami i posypane obficie posiekaną trybulą.
Smacznego.
Przepis autorski.
"Podróże małe i duże"
Kwitnące opuncje

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger