sobota, 2 kwietnia 2016

Pizzerinki

Wiosna wiosna i takie małe co nieco czyli pizzerinki.
Trochę zdradzieckie bo dużej pizzy zjem kawałek a takie małe to i dwie wsunę ha ha. 
Pyszne i pożywne , jedzmy na zdrowie. 
Dodajemy nasze ulubione dodatki i zajadamy, zachęcam do zrobienia.
Lubicie pizzę? to koniecznie zróbcie sobie pizzerinki.
                                          Pizzerinki.

 
                    Składniki: ( 4 małe pizze )
               Ciasto:
  • 300 g mąki pszennej T 650
  • 200 g mąki orkiszowej T 1050
  • 1 łyżka oliwy
  • szczypta soli
  • 1 łyżeczka cukru trzcinowego
  • 260 ml letniej wody
  • 20 g świeżych drożdży
              Dodatki:
  • keczup
  • gorgonzola
  • liście szpinaku baby
  • liście trybuli
  • suszone oregano
  • kiełki kapusty
  • pomidor

Najpierw zrobiłam ciasto.
Mąki wymieszałam z cukrem i solą, dodałam pokruszone drożdże, oliwę i wyrabiałam ciasto dolewając wodę.
Ciasto wyrabiałam 10 minut. 
Miskę natłuściłam oliwą, włożyłam do niej kulę ciasta i pozostawiłam do wyrastania na godzinę.
Potem ciasto zagniotłam ponownie i podzieliłam na cztery części.
Każdą rozciągnęłam na kształt małej pizzy.
Ciasto posmarowałam keczupem, ułożyłam liście szpinaku, pokrojonego w plastry pomidora, ułożyłam listki trybuli, kiełki kapusty i posypałam suszonym oregano.
Na wierzchu ułożyłam kawałki sera gorgonzola.
Pozostawiłam pizzerinki na 30 minut do wyrośnięcia.
Piekłam je w piekarniku nagrzanym do 200 C z opcją grzania góra/dół przez 15 - 20 minut.
Podałam z keczupem.

Smacznego.
Przepis autorski kuchni włoskiej.
"Podróże małe i duże"
Kolorowe marchewki i rzodkiewka arbuzowa

6 komentarze

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger