piątek, 22 kwietnia 2016

Sernik orzechowy z ricottą i mascarpone

Dobrych serników w moim domu nigdy dość.
Ten powstał całkiem przypadkiem a efekt piorunujący.
Sernik jest kremowy, aksamitny, idealny, zapraszam do wypróbowania przepisu.
Lekko słonawy smak ricotty i kremowe mascarpone dają jedyny i niepowtarzalny smak sernikowi.
Pastę orzechową można zastąpić syropem orzechowym.
Taki deser do kawy czy herbaty znakomity.
Sernik z ricottą i mascarpone.

Składniki:  tortownica 20 cm 
Spód:

  • 150 g wafli
  • 100 g masła
  • 1 łyżeczka pasty orzechowej
  • 1 łyżeczka cukru pudru trzcinowego
  • 1 łyżka syropu trzcinowego
  • 1 łyżka kakao
Masa serowa:
  • 500 g sera mascarpone
  • 250 g sera ricotta
  • 125 g cukru trzcinowego
  • 100 g mielonych migdałów
  • 1 łyżeczka pasty orzechowej
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 3 duże jaja
  • skórka otarta z cytryny
  • garść płatków migdałowych
  • cukier puder do posypania

Przygotowanie:
  • Najpierw zrobiłam spód.
  • Wafle zmieliłam w młynku do kawy ale można je pokruszyć wkładając do torebki foliowej i miażdżąc wałkiem do ciasta.
  • Masło rozpuściłam.
  • Do pokruszonych wafli dodałam kakao, syrop trzcinowy, cukier puder, pastę orzechową i rozpuszczone masło i wyrobiłam na jednolitą masę.
  • Dno tortownicy wyłożyłam papierem do pieczenia i wyłożyłam całą masę waflową, ugniotłam ją i tortownicę włożyłam do lodówki na 15 minut.
  • Sery przełożyłam do miski, dodałam cukier, pastę orzechową, zmielone migdały, mąkę ziemniaczaną, jaja, skórkę cytrynową i zmiksowałam na jednolitą masę.
  • Na koniec dodałam płatki migdałowe i przemieszałam łyżką. 
  • Masę serową przełożyłam na wystudzony spód, wyrównałam wierzch.
  • Piekarnik nagrzałam do 180 C i piekłam sernik 45 minut aż sernik zezłocił swoją górę.
  • Po upieczeniu sernik studziłam przez 3 godziny, posypałam cukrem pudrem i pokroiłam na kawałki.

Smacznego.
Przepis własny.
"Podróże małe i duże"
Dworek Krasińskich - Złoty Potok

2 komentarze

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger