środa, 4 maja 2016

Pierogi kefirowe z rukolą i serem limburskim

Ja swój ser limburski do tych pierogów miałam własnej roboty, taki domowy.
Możecie ser zakupić np. w Lidlu, często bywa.
Pierogi kefirowe czyli ciasto robione na bazie kefiru, bardzo delikatne i wyborne w smaku, warto spróbować.
Dodatek orzechowej rukoli i sera limburskiego nadaje pierożkom wyrazistego smaku.
Zachęcam do lepienia.
Pierogi kefirowe z rukolą i serem limburskim.

                 
                   Składniki:
              Ciasto:
  • 500 g mąki pszennej T 650 + do podsypywania
  • 400 ml kefiru
              Farsz:
              Sos: 
  • 250 ml jogurtu naturalnego
  • 1/2 łyżeczki czosnku granulowanego
  • sól do smaku
  • 3 - 4 łyżki posiekanej rukoli 
Do miski wsypałam mąkę, dodałam kefir w temperaturze pokojowej i wyrobiłam ciasto.
Jeśli się bardzo lepi do blatu i rąk wystarczy podsypać je mąką, nie za dużo jednak aby ciasto nie było twarde.
Ser pokroiłam w kostkę a rukolę umyłam i osuszyłam.
Ja pierogi lepiłam przy użyciu pierogarnicy, czyli rozwałkowałam ciasto na placek, przykryłam pierogarnicę, nałożyłam farsz, trochę sera i rukoli i przykryłam drugim płatem ciasta.
Przewałkowałam wałkiem do ciasta, aby pierogi przeleciały przez formę.
Można oczywiście rozwałkować placek, wykrawać szklanką kółka, nakładać farsz i zlepiać brzegi.
Zagotowałam wodę z solą i jak zawrzała wkładałam pierogi, nie za dużo na raz aby się nie posklejały.
Po wypłynięciu gotowałam 1 - 2 minuty.
Składniki sosu wymieszałam i schłodziłam.
Podałam pierogi polane sosem jogurtowym.

Smacznego.
Przepis autorski.
"Podróże małe i duże"
O zachodzie

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger