piątek, 24 czerwca 2016

Delikatny, piankowy sernik z brzoskwiniami

Sernik to mój najulubieńszy deser, lubię je lekkie na zimno czy ciężkie, pieczone z dużą ilością sera.
A jakie są Wasze ulubione serniki?
Ten lekki, piankowy i szybki w przygotowaniu sernik zaproponował Grzegorz z MniamMniam i ja z tej propozycji skorzystałam.
Sernik jest idealny, leciutki, piankowy i bardzo wilgotny.
Możecie sobie oczywiście zmieniać owoce jak będą się pojawiać te sezonowe i dzięki temu będzie za każdym razem inny sernik.
Polecam, zabieramy się do pracy.
Delikatny, piankowy sernik z brzoskwiniami.

Składniki: tortownica 20 cm
  • 3 galaretki o smaku cytrynowym - każda na 500 ml wody
  • 500 g serka homogenizowanego waniliowego
  • 1 puszka - 800 g brzoskwiń

Przygotowanie sernika:
  • Brzoskwinie osączyłam z zalewy.
  • 2 galaretki rozpuściłam w 2 szklankach wrzącej wody, pozostawiłam do wystygnięcia, nie należy jednak dopuścić aby galaretka zaczęła tężeć bo będą grudki w serniku, wystarczy ją co jakiś czas mieszać.
  • Osączone brzoskwinie pokroiłam na mniejsze kawałki.
  • Kiedy stygnące galaretki zaczęły gęstnieć i mieć konsystencję gęstej śmietany zmiksowałam je na puszystą piankę, dzieje się to dość szybko.
  • Do ubitej galaretki dodałam serek waniliowy i ciągle miksowałam.
  • Tortownicę wyłożyłam folią spożywczą i wylałam do niej połowę masy serowej a na wierzchu ułożyłam pokrojone brzoskwinie i zalałam resztą masy serowej.
  • Wstawiłam tortownicę do lodówki aby masa stężała, około 2 godzin.
  • Ostatnią galaretkę rozpuściłam w 1,5 szklanki płynu, można to zrobić w wodzie a ja wlałam syrop z puszki po brzoskwiniach i dolałam wody do 1,5 szklanki, zagotowałam płyn i rozpuściłam w nim galaretkę, wystudziłam.
  • Zimną galaretką zalałam sernik i ponownie wstawiłam do lodówki aby stężała.
Smacznego.
Przepis Grzegorz.
"Podróże małe i duże"
Smakosz

8 komentarze

  1. Jadłam kiedyś coś podobnego, jednak ten sernik wygląda O NIEBO lepiej!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawe jaki by wyszedł ze zwykłego domowego sera.....przepis mi się podoba, ale wolałabym dać ser wiejski i zapach waniliowy....

    My w domu lubimy na zimno sernik z gorzka czekoladą i owocami ...muszę ten przepis wrzucić na swojego bloga.
    Ja smaruje biszkopty malinowym dżemikiem a na to daję masę serową wymieszana z utarta czekoladą. Na wierzch daje maliny i zalewam galaretką...jest pyszny...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serek homogenizowany jest bardzo kremowy i dość rzadki i jeśli ze swojego sera taki uzyskasz to jak najbardziej. Może zmiel 3 razy i dodaj mleka lub śmietanki, będzie ok. Ten Twój sernik brzmi smakowicie. Dzięki za odwiedziny.

      Usuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger