niedziela, 5 czerwca 2016

Rosół na kościach z pulpecikami

Sama słodycz z mięsa ukryta jest w kościach.
Jeśli dodatkowo kości te pokruszymy, podsmażymy i potem upieczemy to w rezultacie otrzymamy bazę do pysznego rosołu, który zachwyci wszystkich mięsożernych rosołowych pożeraczy.
Taki bulion to baza do innych zup także, będą one aromatyczne i smakowite.
Zachęcam więc do gotowania rosołu na kościach ale kości muszą być nie byle jakie a mianowicie najlepsze takie wołowe ze szpondra ze szpikiem kostnym, mają bardzo dużo smaku.
No to gotujemy?
Rosół na kościach z pulpecikami.

Składniki:
  • 1000 g kości ze szpondra wołowego ze szpikiem
  • korpus z kaczki z niewielką ilością mięsa
  • 3 marchewki
  • duży por
  • pietruszka
  • kawałek selera bulwiastego
  • 6 ziarenek pieprzu
  • 4 - 5 ziarenek ziela angielskiego
  • 2 ziarenka jałowca
  • 5 - 6 liści laurowych 
Pulpety:
  • 500 g mięsa mielonego wieprzowo - wołowego
  • 1 cebula
  • 1 łyżeczka masła klarowanego
  • 1 posiekany ząbek czosnku
  • 1/ pęczka natki pietruszki
  • olej do smażenia
  • sól morska
  • pieprz czarny
  • 8 listków mięty
  • 250 g ulubionego makaronu - u mnie pappardelle

Przygotowanie zupy:
  • Najpierw zajęłam się kośćmi czyli umyłam je wraz z mięsem i osuszyłam.
  • Kości ułożyłam na blaszce z wyposażenia piekarnika, zarówno kości wołowe jak i kacze.
  • Piekłam kości w 180 C z opcją grzania góra/dół przez 1,5 godziny.
  • Po połowie czasu kości przewróciłam na drugą stronę.
  • Po upieczeniu same kości bez wytopionego tłuszczu włożyłam do garnka, zalałam zimną wodą i doprowadziłam do wrzenia.
  • Tłuszcz zostawiłam przyda się do smażenia.
  • Gotowałam kości przez godzinę na maleńkim ogniu aby rosół tylko "mrugał".
  • Po godzinie do garnka włożyłam obrane marchewki, duży, umyty por, pietruszkę oraz kawałek selera.
  • Całość posoliłam do smaku i gotowałam jeszcze godzinę.
  • Potem dołożyłam do garnka ziele, pieprz oraz listki laurowe i ziele jałowca, gotowałam kolejną godzinę.
  • Odcedziłam kości i warzywa od rosołu, jeśli trzeba doprawcie solą.
  • Mięso mielone włożyłam do miseczki.
  • Cebulę drobniutko posiekałam i podsmażyłam na oleju, przestudziłam, dodałam do mięsa.
  • Dodałam także posiekany czosnek, posiekaną natkę pietruszki i miętę.
  • Wyrobiłam rękoma na klejącą masę, doprawiłam solą i pieprzem do smaku.
  • Z mięsa ulepiłam kulki wielkości orzecha włoskiego i podsmażyłam je na oleju ze wszystkich stron.
  • Makaron ugotowałam w osolonej wodzie al'dente.
  • Podałam rosół z makaronem, słupkami marchewki oraz z pulpecikami.
Smacznego.
Przepis autorski.
"Podróże małe i duże"
Poziomki

2 komentarze

  1. Nigdy takiego nie robiłam ale ostatnio jadłam na komunii u bratanicy i był pyszny:))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger