wtorek, 19 lipca 2016

Babka czekoladowo - miętowa

Deser dla łasuchów pachnący czekoladą i miętą.
Uwielbiam małe czekoladowe czekoladki nadziane kremem miętowym i dlatego z ciekawości upiekłam tę babkę.
Jest pyszna i smakuje podobnie jak moje czekoladki.
Babka jest wilgotna, lekko zbita i przepyszna, pachnie miętą i smakuje czekoladowo, polecam serdecznie.
Babka czekoladowo - miętowa.



                 Składniki: forma do baby 24 cm
  • 1 niepełna szklanka mąki pszennej
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 duże jaja
  • 160 ml mleka
  • 100 g gorzkiej czekolady
  • 2 łyżki kakao
  • 110 g miękkiego masła
  • 2 łyżki oleju
  • 3/4 szklanki cukru trzcinowego
  • 2 garście listków mięty - ok. 60 listków
  • cukier puder do posypania

Listki mięty zmiksowałam z olejem na gładką masę, można też drobniutko posiekać, zmiksowana jednak odda więcej aromatu do ciasta.
Wymieszałam zmiksowaną miętę z letnim mlekiem.
Czekoladę połamałam na kawałki i rozpuściłam w kąpieli wodnej.
Masło utarłam z cukrem na puszystą masę i dodałam po 1 jaju ciągle miksując.
Jeśli nie miksowaliście mięty z olejem tylko siekaliście dodajcie teraz też olej.
Teraz do masy dodałam stopioną, przestudzoną czekoladę i letnie mleko wraz z miętą.
Dodałam po łyżce wymieszaną mąkę z proszkiem do pieczenia i kakao.
Miksowałam chwilę aż powstało jednolite ciasto.
Ciasto przelałam do wysmarowanej masłem i wysypanej mąką formy i piekłam w piekarniku nagrzanym do 175 C z opcją grzania góra/dół przez 40 minut lub do tzw. suchego patyczka.
Po upieczeniu i wystudzeniu posypałam babkę cukrem pudrem.

Smacznego.
Źródło.
"Podróże małe i duże" 
Konwalia majowa

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger