niedziela, 10 lipca 2016

Galaretka z kwiatów lipy

Znakomita galaretka z kwiatów lipy, zdrowej i akurat teraz gotowej do oddania swoich kwiatów.
Zbieramy kwiaty lipy z dala od szosy, dróg czy autostrad.
Zbieramy kwiaty najlepiej po słonecznym poranku, jak słońce wysuszy listki z rosy, wtedy ma najwięcej właściwości leczniczych.
Galaretka znakomicie nadaje się jako deser samodzielny ale także jako dodatek do naleśników, ciast czy deserów, spróbujcie koniecznie.
Galaretka z kwiatów lipy.


               Składniki:
  • 140 g kwiatów lipowych
  • 380 g cukru białego
  • 380 g wody
  • sok z 1/2 cytryny
  • listki z 1 gałązki mięty
  • 2 łyżeczki pektyny
Zebrałam kwiaty lipowe i odcięłam tylko same kwiatki bez łodyżek bo inaczej galaretka będzie miała gorzkawy posmak.
Zagotowałam wodę z cukrem i gorącą zalałam kwiaty, razem z listkami mięty, przykryłam garnek pokrywką i pozostawiłam na 24 godziny.
Na drugi dzień odcedziłam płyn od kwiatów, wycisnęłam dobrze i przelałam płyn do garnuszka, dodałam do niego sok z cytryny oraz 2 łyżeczki pektyny, zagotowałam i przelałam do kieliszków, pozostawiłam do stężenia.
Ja swoją przechowuję w lodówce.
Jeśli chcecie przechować ją dłużej wystarczy zlać ją do słoika i pasteryzować 5 minut.

Smacznego.
Pomysł własny.
"Podróże małe i duże"
Żarnowiec

2 komentarze

  1. Masz jakiś zimny klimat, u mnie lipa kwitła miesiąc temu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mieszkam w centrum kraju i lipa kwitnie jeszcze teraz ale i sa egzemplarze na których są już owoce. Lipa tak ma więc poszukaj dobrze. Lipa kwitnąca w czerwcu nie jest dobra do przetworów a tylko ta lipcowa.

      Usuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger