sobota, 2 lipca 2016

Kasza bulgur z warzywami

Jedzenie kasz nie zawsze było na najlepszym poziomie wśród naszej społeczności.
Nadal nie jest dobrze ale jest znacznie lepiej.
Pamiętam jak moja mama robiła cały rytuał z gotowania kaszy, pamiętam te garnki ustawione jeden na drugim, a potem zbitą bryłę kaszy jęczmiennej.
Takie to ja mam wspomnienia a jakie są Wasze?
Dziś kasze umiemy gotować i trwa to 15 minut a rezultatem jest pyszne danie.
Zapraszam do gotowania.
Kasza bulgur z warzywami.

                 
                       Składniki:
  • 1 szklanka kaszy bulgur
  • 1 filet z kurczaka
  • 1,5 szklanki wody
  • 1 papryka czerwona ramiro 
  • 1 mały bakłażan
  • 1/2 średniej cukinii
  • 10 pieczarek
  • 2 ząbki czosnku
  • 1/2 brokuła
  • garść listków melisy
  • 2 - 3 łyżki sosu sojowego 
  • 2 - 3 łyżki sosu ostrygowego
  • 1/2 szklanki wina różowego
  • olej do smażenia
  • sól ziołowa
  • 1 łyżka przyprawy toskańskiej
  • pieprz
Na początku umyłam i rozdrobniłam warzywa.
Cukinię wraz ze skórką pokroiłam w półplasterki , bakłażana wraz ze skórką pokroiłam w dużą kostkę, paprykę po obraniu pokroiłam w duże kawałki, brokuła rozdzieliłam na różyczki, pieczarki pokroiłam w plasterki a czosnek posiekałam.
Pierś z kurczaka pokroiłam w paski.
Na rozgrzanym oleju smażyłam najpierw filet z kurczaka a potem po kolei dodawałam warzywa, paprykę, cukinię bakłażana, potem pieczarki i brokuła.
Jak warzywa się podsmażyły podlałam je winem, dodałam sos ostrygowy i sojowy, przyprawy i dusiłam 10 minut.
Kaszę przepłukałam na sicie, zalałam 1,5 szklanki wody, lekko osoliłam i gotowałam 15 minut.
Ugotowaną kaszę dodałam do warzyw, wymieszałam, dodałam posiekaną melisę.
Smacznego.
Przepis autorski
"Podróże małe i duże"
Wiosenny bukiet

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger