środa, 10 sierpnia 2016

Zawijane bułki z czosnkiem niedźwiedzim

Pierwszy raz bułki piekłam w maju jak czosnek niedźwiedzi świeży zrywałam w ogródku i właśnie wtedy robiłam zdjęcia.
Teraz do bułek zamiast świeżych listków czosnku dodaję kwiaty zwykłego albo suszony niedźwiedzi albo solony niedźwiedzi czy wreszcie zwykły zmiażdżony połączony z suszonym niedźwiedzim.
W każdy przypadku bułki są wyśmienite i gorąco je polecam.
Zawijane bułki z czosnkiem niedźwiedzim.


              Składniki:
  • 500 g mąki pszennej typ 650
  • 7 g suszonych drożdży instant
  • 350 ml letniej wody
  • 2 łyżki oliwy
  • 1,5 łyżeczki soli
              Nadzienie:
  • 100 g miękkiego masła
  • 60 g świeżego czosnku niedźwiedziego lub jak podałam wyżej
  • szczypta soli szczypta pieprzu
             Wierzch:
  • białko

Do misy robota wsypałam mąkę, dodałam sól, drożdże, oliwę oraz wodę i wymieszałam, wyrabiałam ok. 5 minut.
Pozostawiłam ciasto pod przykryciem na około godzinę do wyrośnięcia.
Miękkie masło zmiksowałam z listkami czosnku niedźwiedziego i przyprawami.
Wyrośnięte ciasto wyjęłam na blat i podzieliłam na 8 równych części.
Każdą część rozwałkowałam na placek wielkości ok. 20 cm bok.

Każdy placek posmarowałam masłem z czosnkiem zostawiając brzegi i zwinęłam w roladę.

Roladę nacięłam wzdłuż na dwie części zostawiając koniec nierozcięty.

Zwinęłam je w warkocz a potem zwinęłam i złączyłam końce w koło.

Tak uformowane bułki ułożyłam na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i pozostawiłam na 30 minut do wyrośnięcia.

Wyrośnięte bułeczki posmarowałam roztrzepanym białkiem i wstawiłam do nagrzanego do 180 C piekarnika z opcją grzania góra/dół na 17 - 20 minut aż bułki ładnie się zarumienią.
Bułki studziłam na kratce.
Smacznego.
Źródło.
"Podróże małe i duże"
Czerwcowa czubajka kania

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger