Google Website Translator Gadget

Obserwatorzy

Wpisz nazwę potrawy i kliknij wyszukaj albo kliknij w interesującą Cię etykietę.

sobota, 10 września 2016

Dżem z rokitnika

Wrzesień za pasem więc zabierać się czas za głóg, rokitnik czy czarny bez.
Teraz pora jest na robienie pysznych dżemów z tych cennych w witaminę C owoców, polecam.
Rokitnik zawiera także witaminy E, F, K, P i kwas foliowy, prowitaminę A i C oraz flawonoidy, antycyjany, garbniki a także nienasycone kwasy tłuszczowe i mikro i makroelementy np. mangan, żelazo, bor.
Jedzmy rokitnik na zdrowie i choć kwaśny on jest mocno, z niewielką ilością cukru wypada znakomicie, ja uwielbiam ten smak.
Dżem z rokitnika.

              Składniki:
  • 1 kg owoców rokitnika
  • 500 ml wody
  • 3 szklanki cukru trzcinowego

Owoce przebrałam z listków, umyłam i włożyłam do garnka.
Wlałam do garnka wodę i zagotowałam.
Gotowałam owoce pod przykryciem 20 minut.
Potem przetarłam masę przez sito.
Cały przetarty mus wlałam ponownie do garnka, dodałam cukier i zagotowałam.
Gotowałam jeszcze do momentu aż sok zgęstniał, przełożyłam do słoiczków, zakręciłam i pozostawiłam do wystudzenia.

Smacznego.
Przepis z archiwum.
"Podróże małe i duże"
Słonecznik bulwiasty

4 komentarze:

  1. Owoce czarnego bzu zjadły kwiczoły, zostały owoce rokitnika, ale czy na długo?
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przynajmniej ptaki nakarmione, pozdrawiam Łucjo.

      Usuń
  2. mam zamiar po raz pierwszy zrobić dżem z rokitnika, wykorzystam Twój przepis napiszę czy udał się. Podoba mi się Twój blog. pozdrawiam Helena

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje Heleno. Koniecznie napisz czy smakował?

      Usuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks