poniedziałek, 12 września 2016

Egipskie kushari

Kushari czyt. kuszari jest potrawą rodem z Egiptu, pierwszy raz wykonaną w połowie XIX w.
Wykonana jest z ryżu, makaronu, soczewicy, polane sosem pomidorowym z cebulą a także czosnkiem.
Dodatkowo podawana jest ciecierzyca.
Można ją kupić od każdego ulicznego sprzedawcy w Egipcie i tak naprawdę grzechem byłoby nie spróbować.
Danie jest bardzo pożywne bo zmieszanie tych podstawowych składników czyli soczewicy, ryżu i makaronu powoduje sytość dania.
Polecam gorąco.
Egipskie kushari.


              Składniki:
  • 500 g makaronu - u mnie świderki szpinakowe
  • 100 g soczewice - miałam czerwoną
  • 100 g ciecierzycy - miałam z puszki
  • 125 g ryżu białego
              Sos:
  • 400 g krojonych pomidorów w puszce
  • 3 ząbki czosnku
  • 2 cebule
  • 1 łyżka oliwy 
  • 1 łyżeczka cukru
  • sól morska
  • pieprz
  • suszone oregano

Makaron ugotowałam al'dente w osolonej wodzie, odcedziłam.
Soczewicę przepłukałam na sicie i ugotowałam bez soli a dopiero na sam koniec wsypałam sól, potem odcedziłam.
Ciecierzycę odcedziłam z zalewy, przepłukałam.
Ryż ugotowałam w lekko słonej wodzie na sypko.
Pomidory włożyłam do garnka razem z zalewą, doprawiłam solą, łyżeczką cukru i pieprzem i gotowałam na maleńkim ogniu 5 minut.
Cebulę pokroiłam w piórka, czosnek drobno posiekałam, przesmażyłam je na oliwie i dodałam do pomidorów.
Dusiłam 20 minut aż cebula zmiękła, doprawiłam do smaku jeśli trzeba, posypałam oregano suszonym.
Na talerzu umieściłam po trochu soczewicy, ciecierzycy, ryżu i makaronu a w środku umieściłam naczynko z sosem.
Można sos wylać na środku talerza a w koło ryż, makaron a przy jedzeniu mieszać produkty z sosem.

Smacznego.
Przepis kuchni egipskiej.
"Podróże małe i duże"
Pyszne morele

1 komentarze

  1. Świetny wpis!
    Zapraszam również do mnie, a tam wszystko o jagodach Acai, na pewno nie mieliście pojęcia o niektórych właściwościach :)

    OdpowiedzUsuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger