sobota, 10 września 2016

Kluski z buraków

Kluski z buraków, kluski z chia, kluski śląskie, to połączenie wszystkich trzech opcji w jednych pysznych i sprężystych kluseczkach.
Zajadałam kluski z sosem chrzanowym bo taki najbardziej mi podpasował do buraków i świeżym bobem.
Połączenie było znakomite , dlatego polecam gorąco.
Buraczane kluski.


Składniki:
  • 500 g upieczonych lub ugotowanych buraków
  • 1 i 1/3 szklanki mąki ziemniaczanej
  • 4 łyżki nasion chia - szałwii hiszpańskiej - zmielonych w młynku do kawy
Sos chrzanowy:
  • 100 ml śmietany kwaśnej 10 %
  • 2 łyżki tartego chrzanu
  • sól do smaku
Do podania:
  • ugotowany bób

Przygotowanie:
  • Buraki upiekłam zawijając każdego w folię aluminiową w piekarniku nagrzanym do 180 C.
  • Piekłam buraki przez 45 minut, po czym wystudziłam i obrałam ze skórki, zmiksowałam na pure, można zetrzeć na tarce jarzynowej.
  • Zmieliłam przy użyciu młynka do kawy nasiona chia.
  • Jak pure z buraków całkiem wystygło dodałam do niego zmielone chia i mąkę ziemniaczaną.
  • Wyrobiłam na jednolite ciasto, odstawiłam na 15 minut aby chia napęczniało.
  • W garnku zagotowałam wodę z solą i łyżką nakładałam nieduże kluski, które po wypłynięciu gotowałam 1 - 2 minuty na maleńkim ogniu.
  • Wyjęłam z wody i polałam olejem rzepakowym.
  • Śmietanę wymieszałam z chrzanem i solą, podałam do klusek.
  • Podałam także ugotowany bób.
Smacznego.
Źródło.
"Podróże małe i duże"
Krwawnik

10 komentarze

  1. Ciągle mnie zadziwiasz tymi swoimi przepisami:)))ja dotąd to bardzo proste dania przygotowywałam:)))a teraz widzę że z całkiem prostych składników fajne dania można zrobić:)))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawe danie. Muszę spróbować.

    OdpowiedzUsuń
  3. Buraczki uwielbiam ale takich klusek jeszcze nie jadłam.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. W życiu bym nie wpadła na pomysł żeby robić kluski z buraka a tu proszę, da się :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Da się tylko trzeba pokombinować i połączyć składniki, pozdrawiam.

      Usuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger