czwartek, 22 września 2016

Sałatka ze szpianku i daktyli z chrupiącą tortillą

Bardzo pyszną i chrupiącą sałatkę mam dziś do pokazania.
Tortille podpieczone na patelni są chrupiące i aromatyczne a daktyle ze szpinakiem znakomity tworzą duet.
Sałatkę podałam na dodatkowej tortilli jako talerzu i to był znakomity pomysł bo zwinęliśmy je sobie w rulon i wcinaliśmy.
Polecam serdecznie.
Sałatka ze szpinaku i daktyli z chrupiącą tortillą.



                   Składniki: 2 porcje
  • 1 cebula
  • 50 g daktyli
  • 2 łyżeczki białego octu winnego
  • 3 tortille 
  • 40 g płatków migdałowych
  • szczypta nitek chili
  • 100 g szpinaku
  • 1 łyżka soku z cytryny
  • 1 łyżka masła
  • 1 łyżka oliwy
  • sól morska

Cebulę pokroiłam w piórka a daktyle wzdłuż na ćwiartki.
Skropiłam wszystko octem winnym, wymieszałam i odstawiłam na kilka minut.
Tortillę pokroiłam w romby i podsmażyłam na rozgrzanym maśle, dodałam płatki migdałowe i razem podsmażałam aż się zrumieniły. 
Pozostawiłam do przestygnięcia a potem doprawiłam nitkami chili i solą.
2 tortille podsmażyłam na maśle w całości.
Umyłam i osuszyłam szpinak  i wyłożyłam go do miski, dodałam daktyle i podsmażone tortille i wymieszałam, skropiłam sokiem z cytryny i dodałam oliwę, wymieszałam. 
Podałam na talerzu z tortilli.

Smacznego.
Przepis z archiwum.
"Podróże małe i duże"
Koźlarz

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger