wtorek, 20 września 2016

Śmietanowiec z porzeczkami

Ciasto szybkie i z witaminami.
Wiem że sezon porzeczkowy już się skończył ale mrożone będą ok. 
Można dodać również inne owoce, warto eksperymentować.
Do kawy czy herbaty znakomity dodatek, polecam. 
Śmietanowiec z porzeczkami.


                Składniki: tortownica 22 cm
  • 400 ml kwaśnej śmietany 18 %
  • 330 ml kwaśnej śmietany 10 %
  • 3 pełne łyżki cukru pudru
  • 1 galaretka cytrynowa
  • 1 szklanka wrzącej wody
  • 1 łyżka żelatyny
  • 1 galaretka pastelowa o smaku Lyche coctail
  • 1 szklanka porzeczki czerwonej i czarnej
  • biszkopty na spód tortownicy 

Galaretkę cytrynową rozpuściłam w 1 szklance wrzącej wody razem z 1 łyżką żelatyny, przestudziłam.
Galaretkę pastelową rozpuściłam w 400 ml wrzącej wody, pozostawiłam do wystudzenia.
Na dno tortownicy wyłożyłam okrągłe biszkopty.
Porzeczki umyłam i osuszyłam.
Obie śmietany krótko zmiksowałam z cukrem pudrem i dodałam zimną galaretkę cytrynową, chwilę miksowałam do połączenia składników.
Do masy śmietanowej dodałam porzeczki, wymieszałam i wylałam na spód z biszkoptów.
Wstawiłam ciasto do lodówki do stężenia na minimum 2 godziny.
Potem zalałam ciasto galaretką pastelową i ponownie wstawiłam do lodówki na minimum 3 - 4 godziny.

Smacznego.
Przepis autorski.
"Podróże małe i duże"
Natura

2 komentarze

  1. super bo porzeczki dodają kwaśności temu pysznemu ciastu :)
    Zapraszam do moich przepisów i wpisów dotyczących blogosfery :) statystyki bloga kulinarnego

    OdpowiedzUsuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger