sobota, 29 października 2016

Fińska owsianka

Jeśli śniadanie po fińsku to musi być owsianka. 
Jadana jest dość nietypowo bo gotuje się ją na wodzie na gęsto a potem polewa roztopionym masłem i zimnym mlekiem, no właśnie zimnym.
Powiem szczerze że nie bardzo mi to zimne mleko tu pasuje ale jak dodałam owoców to już było przyjaźniej.
Spróbujcie bo smak jest ciekawy.
Fińska owsianka.

               Składniki: 2 porcje
  • 500 ml wody
  • 250 g płatków owsianych
  • 1/2 łyżki masła do gotowania
  • szczypta soli
  • 2 łyżki masła do polania 
  • 1/2 szklanki zimnego mleka do polania
  • 1 duża brzoskwinia
Zagotowałam wodę w garnku, dodałam sól i płatki oraz masło.
Gotowałam na maleńkim ogniu kilka minut uważając aby się nie przypaliła.
Owsiankę przełożyłam do miseczek, polałam masłem i zimnym mlekiem a także dodałam cząstki brzoskwini.
Smacznego.
Przepis kuchni fińskiej.
"Podróże małe i duże"
Lazurowe Jezioro - Gajówka Osadnik

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger