środa, 5 października 2016

Ziemniaki zapiekane ze szpinakiem

Będzie pyszny obiad, tak sobie postanowiłam, tylko co tam w lodówce zostało nie zjedzone? 
Szpinak jest, trochę papryczek padrón, trochę śmietany, co tu zrobić?
Znalazłam także kilka ziemniaków i oto co wymyśliłam.
Zapiekłam wszystko w piekarniku, dodałam kilka jaj i w rezultacie wyszło pyszne, tak jak zakładałam i pożywne danie.
Namawiam do zabawy produktami w kuchni.
Ziemniaki zapiekane ze szpinakiem.


                Składniki: forma 24 x 34 - 6 porcji
  • 1 kg ziemniaków
  • 500 g marchewki
  • 4 gałązki tymianku
  • 2 gałązki oregano
  • 100 g szpinaku
  • 1 cebula
  • 150 ml oleju
  • 10 papryczek padrón
  • 200 ml śmietany kwaśnej 10 %
  • 1 łyżka koncentratu pomidorowego
  • sól morska
  • pieprz
  • 6 jaj

Najpierw umyłam marchewki, obrałam i umyłam ziemniaki, osuszyłam warzywa.
Na tzw. mandolinie szatkowałam ziemniaki i marchew na plasterki.
Jeśli nie macie takiej tarki wystarczy pokroić ziemniaki i marchew w cienkie plasterki. 
Szpinak umyłam i osuszyłam.
Listki oregano i tymianku oderwałam od łodyżek.
Papryczki pokroiłam w paseczki a cebulę w plastry.
Śmietanę wymieszałam z koncentratem, szczyptą soli i pieprzem i listkami ziół.
Teraz złożyłam zapiekankę.
Formę nasmarowałam olejem.
Na dnie ułożyłam plastry marchewki, posoliłam i oprószyłam ją pieprzem, skropiłam olejem.
Potem ułożyłam połowę plastrów ziemniaczanych, ponownie sól, pieprz i olej.
Teraz równo rozłożyłam szpinak, paseczki papryki, krążki cebuli i wylałam sos ze śmietany.
Na wierzchu ułożyłam plastry ziemniaków, posypałam solą i pieprzem, polałam resztą oleju, przykryłam formę folią aluminiową.
Wstawiłam formę do piekarnika nagrzanego do 180 C z opcją grzania góra/dół na 40 minut.
Potem wyjęłam z piekarnika, zdjęłam formę i wbiłam jaj na wierzch równo w 6 miejscach - tak jak sadzone.
Wstawiłam ponownie do piekarnika na około 40 - 45 minut lub do zapieczenia ziemniaków.
Jaja zostaną wchłonięte przez zapiekankę i doskonale ją nawilżą.
Smacznego.
Przepis autorski.
"Podróże małe i duże"
Borówka brusznica

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger