czwartek, 10 listopada 2016

Budyń jaglany z syropem z bzu lilaka

Bardzo pyszny deser dziś przedstawiam.
Budyniu jaglanego reklamować już chyba nie muszę, samo zdrowie i jak wszyscy wiedzą z najzdrowszej kaszy na świecie.
Do budyniu dodałam syropu z bzu lilaka ale jeśli takowego nie posiadacie dodawajcie swoje ulubione smaki, będzie ok.
Zachęcam jednak aby w maju przyszłego roku taki syrop zrobić koniecznie bo ma jedyny i niepowtarzalny smak i aromat.
Budyń jaglany z syropem z bzu lilaka.


           Składniki:
  • 1/2 szklanki kaszy jaglanej 
  • 2 szklanki mleka
  • 1 bardzo dojrzały banan
  • 1/2 łyżki miodu 
  • 2 łyżki syropu z bzu lilaka
            Do podania:
  • 1 gruszka
  • 1 nektarynka
  • syrop z bzu lilaka do polania

Kaszę jaglana wsypałam na gęste sito i przelałam wrzątkiem.
Wsypałam ją do garnka, zalałam szklanką mleka i gotowałam ze szczyptą soli 15 minut.
Potem pozostawiłam pod przykryciem na 5 minut nie mieszając.
Ugotowaną kaszę przełożyłam do kielicha blendera lub można to zrobić blenderem ręcznym tzw. żyrafą, dodałam 1/2 szklanki podgrzanego mleka, syrop, miód oraz dojrzałego, pokrojonego na kawałki banana.
Całość zmiksowałam na gładki krem, jeśli jest za gęsty dodać resztę mleka ale czasami wystarczy te pół szklanki.
Nektarynkę pokroiłam w kostkę, gruszkę obrałam i również pokroiłam w kostkę.
Budyń wyłożyłam do miseczek, rozłożyłam na wierzchu owoce i polałam syropem z bzu lilaka. 
Smacznego.
Przepis autorski.
"Podróże małe i duże"
Kolory polskiej jesieni

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger