wtorek, 1 listopada 2016

Kałamarnica duszona w czerwonym winie z pomidorami

Danie pyszne i pożywne mam dziś do pokazania.
Jest to kałamarnica podana według pomysłu Portugalczyków.
Kałamarnica jest jędrna i soczysta a aromat wina i pomidorów podkreśla jej smak.
Polecam z ryżem, smakuje wybornie.
Kałamarnica duszona w czerwonym winie z pomidorami.


            Składniki:
  • 500 g kałamarnicy - u mnie jedna macka
  • 3 ząbki czosnku
  • 500 g passaty pomidorowej
  • 2 łyżki koncentratu pomidorowego
  • 1 liść laurowy
  • 2 ziela angielskie
  • kawałek kory cynamonowej
  • 1/2 nitek chili lub płatków
  • sól morska
  • pieprz świeżo mielony
  • 250 ml wina czerwonego wytrawnego
  • 2 łyżki cukru trzcinowego
  • 1 łyżka zielonych płatków suszonej papryki 
  • ryż na sypko do podania 
  • korek od wina z prawdziwego korka
  • oliwa do smażenia
Kałamarnicę umyłam, osuszyłam i pokroiłam na kawałki.
Cebulę i czosnek posiekałam.
Na zimną oliwę włożyłam posiekany czosnek i cebulę i zeszkliłam. 
Teraz dodałam kawałki kałamarnicy, wlałam wino, dodałam listek laurowy, ziele angielskie, nitki chili, płatki zielonej papryki, korek od wina, zagotowałam.
Teraz wlałam passatę, dodałam koncentrat pomidorowy, dosłodziłam aby zrównoważyć kwaśność pomidorów.
Całość posoliłam i oprószyłam pieprzem.
Gotowałam pod przykryciem około godziny aż kałamarnica zmiękła i stała się kremowa.
Podałam z ryżem ugotowanym na sypko.
Dodanie korka do kalmarów, ośmiornic, kałamarnic jest pomysłem włoskim. 
Zawarte garbniki w korku zmiękczają twardawe gumiaste owoce morza.
Smacznego.
Przepis kuchni portugalskiej.
"Podróże małe i duże"
Rokitnik - dojrzałe grona

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger