czwartek, 22 grudnia 2016

Bosmańskie śledziki

Przepis na te śledzie znalazłam już w tamtym roku i miałam je zrobić przez ten cały okrągły roczek ale zawsze odchodziły na dalszy plan.
Pytam dlaczego? takie pyszne śledziki nie zostały zrobione zaraz? 
Śledzie są aromatyczne, obłędnie pachnące czosnkiem i po prostu pyszne.
Zachęcam do zrobienia jeszcze na święta bo potrzebują zaledwie 2 dni aby się zmacerować.
Działamy?
Bosmańskie śledziki.


                 Składniki:
  • 1 słoik marynowanych płatów śledziowych - słoik 700 ml
  • 2 średnie ogórki kiszone
  • 1 mała cebulka
  • 3 ząbki czosnku
  • 1/2 łyżeczki pieprzu - dałam w ziarnkach
  • 1 szklanka oleju
  • 1 płaska łyżeczka gorczycy białej
Śledzie odcedziłam z zalewy octowej, zdjęłam z nich skórę, schodzi łatwo, chyba że zakupiliście śledzie marynowane bez skóry.
Śledzie pokroiłam na kawałki.
Drobniutko pokroiłam cebulkę, włożyłam do miski a ogórki wraz ze skórką starłam na tarce o grubych oczkach.
Czosnek pokroiłam w cienkie plasterki i dołożyłam do miski.
Do misi włożyłam teraz pieprz i gorczycę, wlałam olej, wymieszałam i dodałam śledzie, jeszcze raz delikatnie wymieszałam.
Przełożyłam do słoików i włożyłam do lodówki na minimum  2 dni ale po tygodniu smakują równie wybornie.
Smacznego.
Źródło.
"Podróże małe i duże"
Kacza rodzina

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger