czwartek, 8 grudnia 2016

Ciasto kakaowo - kawowe

W jednym cieście ulubione smaki i czekoladowe i kawowe.
Ciasto robi się błyskawicznie, ciasto jest znakomite do porannej kawy czy herbaty, potem równie dobrze smakuje.
Upieczcie i delektujcie się tak jak my, polecam. 
Ciasto kakaowo - kawowe.


                Składniki: keksówka 26 x 14
  • 3 duże jajka
  • 150 g cukru pudru trzcinowego
  • 185 g maślanki
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia 
  • 60 g oleju
  • szczypta soli
  • 1 łyżeczka miałkiej kawy rozpuszczalnej
  • 1 łyżka kakao
  • 260 g mąki pszennej
                  Polewa:
  • 100 g śmietany 18 %
  • 2 łyżki cukru pudru trzcinowego

Do miski wbiłam całe jaja, ubiłam je na pianę, dodałam cukier puder i dalej ubijałam.
Teraz dodałam maślankę i olej i dobrze zmiksowałam.
Dodałam następnie mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia i kawą instant - proszek, wymieszałam dokładnie aby składniki się połączyły.
Wylałam ciasto do keksówki wcześniej wyłożonej papierem do pieczenia, wyrównałam wierzch i posypałam ciasto kakaem wprost z sitka, aby równo się rozłożyło na całej powierzchni.
Potem widelec zanurzyłam w cieście i przeczesałam kakao z jasnym ciastem.
Wstawiłam blaszkę do piekarnika nagrzanego do 180 C z opcją grzania góra/dół na 45 minut.
Śmietanę wymieszałam z cukrem pudrem.
Jak ciasto się upiekło posmarowałam je połową śmietany i ponownie wstawiłam do piekarnika na 5 minut, potem wyjęłam i posmarowałam ciasto resztą śmietany i ponownie wstawiłam do piekarnika na 10 minut.
Upieczone ciasto studziłam na kratce.
Smacznego.
Źródło.
"Podróże małe i duże"
Żółty październik

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger