poniedziałek, 5 grudnia 2016

Sałatka z tuńczyka i fasoli czarne oczko

Dziś na stole portugalska sałatka pyszna i pożywna.
Do zrobienia sałatki użyłam pieczonej papryki, którą sama upiekłam ale można użyć także papryki pieczonej ze słoika. 
Sałatka jest bardzo aromatyczna i pyszna, znakomicie sprawdzi się jako pożywny obiad. 
Zachęcam do wypróbowania przepisu.
Sałatka z tuńczyka i fasoli czarne oczko.


             Składniki:
  • 1 puszka tuńczyka w sosie własnym - 185 g
  • 1 słoik fasoli czarne oczko - 540 g
  • 50 g czerwonej, pieczonej papryki
  • 3 filety anchois
  • 3 zmiażdżone ząbki czosnku
  • 50 ml oliwy z oliwek
  • 1 cytryna
  • 3 łyżki majonezu
  • 100 g rukoli
  • 1 placek tortilli
  • 1/2 pęczka natki pietruszki

Czosnek obrałam i posiekałam.
Do miski włożyłam fileciki anchois, rozgniotłam je widelcem i wymieszałam z czosnkiem.
Cały czas mieszając dodawałam oliwę, a następnie sok z cytryny i majonez. 
Fasolkę osączyłam na sicie i wypłukałam pod bieżącą wodą, osuszyłam.
Do salaterki włożyłam umytą i osuszoną rukolę, osączoną fasolę, wymieszałam.
Na wierzchu ułożyłam kawałki tuńczyka i pokrojoną na kawałki paprykę.
Tortillę pokroiłam w trójkąty, kwadraty i podpiekłam na suchej patelni.
Sałatkę polałam sosem, posypałam posiekaną natką pietruszki i udekorowałam kawałkami tortilli. 

Smacznego.
Przepis kuchni portugalskiej z ulotki Biedronki.
"Podróże małe i duże"
Jesienne kropelki

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger