piątek, 6 stycznia 2017

Pomidorowe risotto z krewetkami

Risotto to takie danie do którego można dodać wszystkie ulubione składniki a efekt będzie zawsze pyszny.
Tym razem zakupiłam krewetki argentyńskie i postanowiłam je umieścić właśnie w risotto.
Do tego pomidory suszone i orzechy a efekt jest znakomity, polecam.
Zasmakujcie we włoskim daniu.
Pomidorowe risotto z krewetkami.


            Składniki:
  • 450 g krewetek argentyńskich
  • 1 łyżka masła klarowanego
  • 1 szklanka ryżu arborio
  • 2 małe szalotki
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 łodyga selera naciowego
  • 2 łyżki orzechów arachidowych
  • 8 dużych suszonych pomidorów
  • 1 łyżka oliwy
  • 1 łyżka masła klarowanego 
  • 200 ml wina białego półwytrawnego
  • 800 ml bulionu drobiowego
  • 80 g sera grana padano + garść do posypania
  • 1 łyżka masła
  • listki z 1 gałązki tymianku

Krewetki obrałam z pancerzyków, opłukałam i osuszyłam.
Drobno posiekałam szalotkę, czosnek, selera naciowego a pomidory suszone pokroiłam w paseczki.
Na patelnię włożyłam łyżkę masła klarowanego oraz łyżkę oliwy.
Potem dodałam szalotkę, czosnek i podsmażałam 2 minuty.
Dodałam teraz ryż i seler i chwilę smażyłam aż ryż stał się szklisty.
Na patelnię wtedy wlałam wino i gotowałam aż ryż wchłoną płyn.
Dodałam teraz pokrojone pomidory, orzechy i podlewałam bulionem po chochli ciągle mieszając.
Po każdej porcji bulionu czekałam aż ryż wchłonie go w całości.
I tak do momentu aż ryż więcej nie wchłonie a sam stanie się al'dente. 
Ważne bulion musi być cały czas gorący aby dolewając go nie obniżyć temperatury na patelni.
Zdjęłam teraz risotto z ognia, dodałam łyżkę masła i starty ser i wymieszałam.
Na łyżce masła klarowanego podsmażyłam po 2 minuty z każdej strony krewetki.
Podałam risotto z krewetkami, posypane startym serem i listkami tymianku.
Smacznego.
Przepis kuchni włoskiej autorski.
"Podróże małe i duże"
Trzy kolory - jesień

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger