piątek, 27 stycznia 2017

"Szpieg" Paulo Coelho - recenzja książki

"Szpieg" Paulo Coelho.
Któż z nas nie słyszał nazwiska Mata Hari, któż z nas nie myślał czy rzeczywiście, czy naprawdę była takim słynnym szpiegiem?

Paulo Coelho to jeden z moich ulubionych autorów.
Zobaczyłam na półce sklepowej książkę i musiałam ją mieć, po czym przeczytałam ją bardzo szybko.
Wszystkie opisane wydarzenia w książce są prawdziwe, autor dopisał tylko kilka dialogów i ubrał wydarzenia w słowa.
Nie jest to biografia Margarethy Zelle vel Mata Hari.
Nosiła wiele imion: z domu Margaretha Geertruida Zelle, na Jawie była panią MacLeod, Niemcy nadali jej kryptonim H21…
Paulo Coelho opowiada prawdziwą historię Maty Hari, słynnej tancerki i kurtyzany, która została oskarżona o szpiegostwo i stracona za zdradę blisko sto lat temu.
Mata Hari była tancerką egzotyczną, która zszokowała i zachwyciła publiczność w trakcie I wojny światowej. 
Jako luksusowa prostytutka stała się powiernicą najbogatszych i najbardziej wpływowych ludzi swoich czasów. 
Odważyła się uwolnić od konwenansów początku XX wieku, za co ostatecznie zapłaciła życiem. 
Kiedy czekała w paryskim więzieniu na wykonanie wyroku, poprosiła o pióro i trochę papieru do pisania listów. 
W powieści Mata Hari wspomina swoje życie w formie ostatniego listu pisanego z więzienia.
Książkę czyta się lekko bo takie pióro ma P.Coelho.
Polecam wszystkim serdecznie, nie będziecie żałować czasu spędzonego z Matą Hari i Paulo Coelho.
Po przeczytaniu podzielcie się opiniami. 
 "Urodziłam się w nieodpowiedniej epoce. Nie wiem, czy w przyszłości ktoś o mnie wspomni. Gdyby tak się stało, nie chcę, żeby widziano we mnie ofiarę"
Źródło.

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger