środa, 18 stycznia 2017

Zupa z pieczonej dyni i pomidorów z kukurydzą z chili

Zupa z dyni, kolejna ale za to jak inna niż wszystkie i bardzo aromatyczna, polecam, spróbujcie.
Dynię i pomidory należy upiec a potem to już szybko i pyszna zupa na talerzach.
Do zupy jako dodatek podałam kukurydzę upieczoną z chili, rewelacja.
Zupa z pieczonej dyni i pomidorów z kukurydzą z chili.

Składniki:
  • około 1000 g obranej dyni
  • 5 pomidorów
  • 1 cebula
  • 4 duże ząbki czosnku w łupinach
  • 500 ml bulionu
  • 2 łyżki oliwy extra vergine
  • 60 ml mleka kokosowego
  • 1/3 łyżeczki soli morskiej
  • 1/4 łyżeczki pieprzu
  • 1/2 łyżeczki suszonego oregano
  • 1/2 łyżeczki ostrej papryki
  • 1/2 łyżeczki kminu rzymskiego
  • 1 łyżeczka kurkumy
  • 1 puszka kukurydzy - 212 ml - miałam Bonduelle
  • 1 łyżeczka ostrej papryki
Przygotowanie zupy:
  • Obrałam dynię, wydrążyłam nasiona, ułożyłam na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia.
  • Pomidory przekroiłam na połówki, cebulę pokroiłam na ćwiartki.
  • Na blaszce ułożyłam przekrojone pomidory rozcięciem do góry, dynię, cebulę oraz czosnek razem z łupinami.
  • Piekłam warzywa w piekarniku nagrzanym do 190 C z opcją grzania góra/dół przez 70 minut.
  • Po upieczeniu i lekkim przestudzeniu dynie oddzieliłam od skóry i pokroiłam w kostkę, przełożyłam do kielicha blendera, dodałam tam także upieczone pomidory bez skóry, wycisnęłam czosnek i włożyłam upieczoną cebulę, zmiksowałam wszystko na krem.
  • Dodawałam teraz mleko kokosowe, przyprawy, oliwę i wszystko dokładnie zmiksowałam.
  • Przelałam masę do garnka i zagotowałam, jeśli trzeba to jeszcze doprawić.
  • W czasie jak warzywa się piekły odcedziłam kukurydzę i wymieszałam ją z ostrą papryką.
  • Piekłam ją w naczyniu do zapiekania przez 30 minut razem z dynią.
  • Zupę podałam na talerzu razem z pieczoną kukurydzą, bardzo rozgrzewająca.
Smacznego.
Źródło.
"Podróże małe i duże"
Czapla siwa

2 komentarze

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger