środa, 22 lutego 2017

Chleb wiejski dla lenia

Chleb wiejski dla lenia, bez wyrabiania, bez składania, na zakwasie.
Każdy sobie z nim poradzi i mały i duży i początkujący i zaawansowani.
Chleb ma rewelacyjny smak, sprężysty miękisz i doskonały jest na śniadanie, obiad i kolację.
W chlebie jest tylko 1 łyżka zakwasu i ona wystarczy jeśli zakwas wcześniej dokarmicie aby udźwignąć mąkę do góry.
Prosty wiejski chleb.



Składniki: 1 bochen
  • 1 łyżka zakwasu żytniego czynnego
  • 350 g wody
  • 100 g mąki orkiszowej
  • 400 g mąki pszennej T 650
  • 10 g soli
  • 25 g wody ciepłej

Przygotowanie:
  • Zakwas włożyłam do miski, wlałam wodę i dobrze wymieszałam.
  • Do miski dodałam mąkę i wymieszałam na tyle aby cała mąka była wchłonięta przez wodę.
  • Odstawiłam miskę z ciastem na 40 - 50 minut.
  • W 25 g ciepłej wody rozpuściłam sól i po 40 minutach polałam nią ciasto.
  • Wgniatałam ręką, ściskając ciasto tyle aby ciasto pochłonęło słoną wodę.
  • Ciasto uformowałam w kulę i włożyłam do pojemnika z przykrywką i wstawiłam do lodówki na noc.
  • Rano wyjęłam na blat, uformowałam bochen, włożyłam do koszyka rozrostowego obsypanego mąką ryżową i ponownie wstawiłam do lodówki.
  • Po 2 - 3 godzinach bochen powinien wyrosnąć, jeśli tak nie jest wystarczy dać mu jeszcze trochę czasu.
  • Piekarnik nagrzałam razem z garnkiem żeliwnym do 250 C.
  • Potem włożyłam koszyk z chlebem do zamrażarki na 30 minut.
  • Po tym czasie bochen wyjęłam na krążek papieru do pieczenia, tak aby po bokach zostały "uszy" do przeniesienia chleba do garnka i nacięłam żyletką.
  • Przeniosłam chleb delikatnie do garnka nagrzanego, nakryłam pokrywą i piekłam przez 25 minut, po czym zdjęłam pokrywę, zmniejszyłam temperaturę do 220 C i piekłam 15 minut.
  • Po upieczeniu studziłam chleb na kratce.

Smacznego.
Przepis Piotr Leśniewski.
"Podróże małe i duże"
Port handlowy w Kołobrzegu

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger