czwartek, 27 kwietnia 2017

Deser z melona, chia i ziaren kakowca

Niskokaloryczny deser dziś mam dla Was.
Melon to kwintesencja smaku i wody, chia to nasiona samo zdrowie, jagody goji to smak i aromat, surowe ziarno kakaowca to zdrowie i dużo zdrowia.
Tak więc powstał bardzo zdrowy i pyszny deser, spróbujcie.
Deser z melona, chia i ziaren kakaowca.


                  Składniki: 2 pucharki

  • 1/2 melona miodowego
  • 1 banan
  • 5 łyżek chia
  • 200 ml jogurtu greckiego
  • 2 łyżki jagód goji
  • 1 łyżeczka ziaren kakaowca

Melona obrałam ze skórki, pokroiłam w kostkę i włożyłam do garnka, dodałam pokrojonego banana i rozgotowałam.
Teraz do masy dodałam nasiona chia - szałwii hiszpańskiej - i zagotowałam.
Odstawiłam do przestygnięcia i napęcznienia chia.
Na dno pucharków włożyłam połowę masy melonowej z chia, na nią połowę jogurtu, potem jagody goji, masa melonowa, jogurt i posypałam ziarenkami kakaowca.
Wstawiłam do lodówki na minimum 2 godziny.
Smacznego.
Przepis autorski.
                                       "Podróże małe i duże"
Czerwone korale
Czerwone korale piękne wyraziste ale niejadalne.
Są przysmakiem dla ptaków ale nie dla ludzi, przypominają owoce kaliny i wyglądają jak małe latarenki.
Spotkałam je nad Zalewem w Sielpi, nie znam nazwy.
Może ktoś pomoże.

4 komentarze

  1. Wspaniały deser Dorotko, zjadłabym taki ze smakiem :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Na pewno smaczny i pięknie wygląda w szklanych naczyniach:))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger