środa, 17 maja 2017

Kkwabaegi - koreańskie pączki

Pierwszy raz robiłam te pączki w tłusty czwartek a teraz często je powtarzam bo są pyszne, pulchne i smakowite.
Pachną korzennie i są obłędnie pyszne, polecam i Wam bo pączki są dobre na każdą porę roku.
Na filmiku, na samym jego końcu dowiecie się jak zaplatać te pączuchy a jest to niezmiernie proste.
Polecam pączki na majowe grillowania ze znajomymi.
Koreańskie pączki - kkwabaegi.


Składniki:
  • 3 szklanki mąki pszennej
  • 2 łyżki masła
  • 7 g suszonych drożdży lub 21 g świeżych
  • 3 łyżki cukru trzcinowego
  • 1 szklanka mleka 
  • 1 jajo
  • 1/2 łyżeczki soli
  • olej do smażenia
Posypka:
  • 3 - 4 łyżki cukru trzcinowego
  • 1/2 łyżeczki cynamonu

Przygotowanie:
  • Ciepłe ale nie gorące mleko połączyłam z cukrem i sypkimi drożdżami lub świeżymi jak kto woli, wymieszałam i pozostawiłam aż drożdże "ruszą".
  • Trwało to jakieś 15 minut i wtedy dosypałam mąkę, sól, jajo i roztopione masło, wyrobiłam ciasto.
  • Odstawiłam ciasto na 15 minut do wyrośnięcia.
  • Po tym czasie zagniotłam ciasto jeszcze raz i ponownie odstawiłam do wyrośnięcia na około godzinę.
  • Po tym czasie wyjęłam ciasto na blat podsypany mąką i zagniotłam ciasto, podzieliłam je na 16 części.
  • Z każdego kawałka uformowałam wałeczek który skręcałam na blacie jeden koniec w górę a drugi w dół.
  • Tu właśnie skorzystajcie z filmiku.
  • Końce wałeczka razem sklejamy.
  • Pączki odstawiłam do wyrośnięcia na około 30 minut a po tym czasie przełożyłam na drugą stronę i dałam im jeszcze 15 minut.

  • Smażyłam wyrośnięte pączki na rozgrzanym do 175 C oleju z obu stron na złoty kolor.

  • Osączałam pączki na ręczniku papierowym.

  • Jak już usmażyłam wszystkie i lekko przestygły posypałam je mieszanką cukru i cynamonu w tym celu do woreczka wsypałam cukier i cynamon i wkładałam po 2 kkwabaegi i potrząsając woreczkiem obtoczyłam pączki w cukrze.




Smacznego.
Przepis kuchni koreańskiej.
"Podróże małe i duże"
Malownicze słońce nad Zalewem w Sielpi

2 komentarze

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger