sobota, 1 lipca 2017

Bułki na zakwasie pszennym z prażoną cebulką

Na śniadanie pyszne i chrupiące bułki zawsze są mile widziane.
Do szkoły i pracy na kanapki, na śniadanie jako dodatek do past i smarowideł, możliwości wiele więc zachęcam do pieczenia własnych bułek.
Ciasto na bułki zrobiłam według formuły 1 - 2 - 3 czyli na 1 część zakwasu, dałam 2 części wody i 3 części mąki.
Te są aromatyczne z miękkim wnętrzem i chrupiącą skórką.
Bułki na zakwasie pszennym z prażoną cebulką.


               Składniki:

  • 140 g zakwasu pszennego dokarmionego 2 - 3 razy w ciągu 24 godzin
  • 280 g wody
  • 10 g soli
  • 320 g mąki pszennej T 650
  • 100 g mąki pszennej pełnoziarnistej bio
  • 50 g prażonej cebulki + do posypania


Zakwas pszenny wlałam do miski, dodałam wodę i sól, wymieszałam dokładnie.
Teraz do miski wsypałam mąki i cebulkę i wymieszałam składniki aż woda wchłonęła całą mąkę.
Potem przełożyłam ciasto do pojemnika z przykrywką i pozostawiłam na blacie kuchennym.
Składałam ciasto rozciągając je i składając na cztery strony świata 2 razy co 15 minut, 2 razy co 30 minut i 2 razy co 60 minut i tak minęły 3,5 godziny.
Ciasto przełożyłam teraz na blat, zagniotłam i podzieliłam na 10 części.
Z każdej części zrobiłam podłużną bułkę, ułożyłam bułki na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i zostawiłam przykryte folią na 2 - 3 godziny aż podrosły.

Nacięłam wtedy bułki żyletką, posypałam prażona cebulką i spryskałam wodą.
Piekłam bułki w piekarniku nagrzanym do 220 C z opcją grzania góra/dół przez 25 - 30 minut.
Studziłam bułki na kratce.

Smacznego.
Przepis autorski.
                                          "Podróże małe i duże"
Świetlna kula
Jak widzę taką kulę na niebie to ogarnia mnie spokój mimo iż dużo tu "ognia".
Słońce jest wdzięcznym obiektem do fotografii ale także potrzebne jest do wytwarzania witaminy D w naszym organizmie więc korzystajmy z niego ile się da, nie tylko oczami ale i skórą.

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger