sobota, 12 sierpnia 2017

Łatwe bułki pszenne na śniadanie

Nie dość że one są łatwe, to są też szybkie i przepyszne.
Idealnie nadają się do kanapek do pracy czy szkoły.
Śniadanie z ich udziałem jest sycące i smakowite.
Dodatek w postaci warzyw będzie znakomity, polecam.
Łatwe bułki pszenne na śniadanie.



Składniki: 10 bułek
  • 500 g mąki pszennej T 650
  • 150 ml mleka
  • 150 ml wody
  • 35 g miękkiego masła
  • 7 g suchych drożdży
  • 1 łyżeczka soli

Przygotowanie bułek:
  • Do miski wsypałam mąkę, suche drożdże oraz sól i wymieszałam.
  • Dodałam miękkie masło i wlałam wodę, letnie mleko, zarobiłam miękkie i elastyczne ciasto.
  • Jeśli ciasto się lepi wystarczy trochę podsypać mąką.
  • Ciasto umieściłam w misce, nakryłam ściereczką i odstawiłam do wyrośnięcia na 30 minut.
  • Potem ciasto umieściłam na blacie kuchennym, zagniotłam, podzieliłam na 10 części i z każdej uformowałam kulkę.
  • Ułożyłam kulki na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia, lekko każdą spłaszczyłam i drugą stroną noża nacięłam bułkę wciskając go prawie do końca ale tak aby nie przeciąć kuli na pół.
  • Przykryłam bułki ściereczką i odstawiłam do wyrośnięcia na około godzinę.
  • Piekłam bułki w piekarniku nagrzanym do 210 C z opcją grzania góra/dół przez 10 - 15 minut aż bułki się zrumienią.
  • Studziłam bułki na kratce.
Smacznego.
Inspiracja.
"Podróże małe i duże"
Dziecię kwiczoła
Kwiczoł, gatunek niewielkiego ptaka z rodziny drozdowatych, zamieszkujących Europę na wschód od Renu.
W Polsce dawniej nieliczny, obecnie lęgowy w całym kraju.
Ptak bardzo towarzyski i hałaśliwy ha ha, ostatnio to zauważyłam bo nie pozwolił mi spać tak "śpiewał".
Na zdjęciu młody osobnik.

4 komentarze

  1. Pyszne bułeczki :) Idealne do śniadanka :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczny mały kwiczołek...ale te bułki jak malowane :) masz talent do wypieków :) pozdrawiamy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie zawsze uda mi się spotkać małego kwiczołka i fanie że dał się sfotografować. Dziękuję.

      Usuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger