środa, 9 sierpnia 2017

Ciasto kokosowe z czarną porzeczką i kokosową kruszonką

Piękne, smakowe i aromatyczne ciasto na mym stole dziś zagościło.
Ciasto z czarną porzeczką którą uwielbiam a tak krótko jest na krzaczkach.
Pamiętajcie aby wszystkie składniki do ciasta miały temperaturę pokojową.
Warto pokusić się o to ciasto nawet jak już nie będzie owoców czarnej porzeczki i zrobić ze śliwkami czy jabłkami.
Ciasto kokosowe z czarną porzeczką i kokosową kruszonką.


               Składniki: tortownica 22 cm

  • 200 g masła
  • 170 g cukru trzcinowego lub ksylitolu
  • 4 duże jaja
  • 100 g wiórków kokosowych
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 220 g mąki pszennej T 650
  • 100 g jogurtu naturalnego
  • 350 g czarnej porzeczki

                 Posypka:

  • 25 g wiórków kokosowych
  • 1 łyżka cukru trzcinowego
  • 1 łyżka miękkiego masła


Najpierw utarłam masło z cukrem na puszystą, białą masę.
Teraz dodawałam jajo po jednym i miksowałam do połączenia składników.
Dodałam do masy przesianą z proszkiem mąkę, jogurt naturalny i wiórki kokosowe, wymieszałam łopatką do połączenia składników.
Dodałam oczyszczone, umyte i osuszone porzeczki, wymieszałam.
Tortownicę wyłożyłam papierem do pieczenia i wylałam do niej ciasto.
Piekłam w piekarniku nagrzanym do 160 C z opcją grzania góra/dół przez 50 - 60 minut tak aby środek już nie pływał a był lekko ścięty.
Wymieszałam składniki na posypkę.
Po 60 minutach w piekarniku wysunęłam ciasto, nałożyłam na wierzch posypkę z kokosa i ponownie piekłam przez 15 - 20 minut lub do suchego patyczka.
Po upieczeniu wystudziłam.

Smacznego.
Źródło.
                                         "Podróże małe i duże"
Kropla wody dla ochłody
U upalne dni każda kropla wody się liczy czy to w postaci mgiełki, fontanny czy tafli jeziora.
Tutaj fontanna w Klinice "Pod Tężniami" w Ciechocinku.

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger