sobota, 5 sierpnia 2017

Ciasto z agrestem

Przepis znaleziony gdzieś w sieci, fajny pomysł na wykorzystanie owoców sezonowych.
Ja dziś przedstawiam ciasto z agrestem ale równie dobrze dodajcie jabłka, maliny, czy jeszcze inne, Wasze ulubione owoce.
Polecam ciasto bardzo gorąco.
Ciasto z agrestem.


                 Składniki: forma 23 x 23 cm

  • 3 i 1/3 szklanki mąki pszennej T 650
  • 175 g masła
  • 5 - 6 dużych jaj
  • 1/2 szklanki cukru trzcinowego
  • 1 łyżka cukru waniliowego
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • ok. 300 g agrestu
  • cukier puder do posypania

Wszystkie składniki powinny mieć temperaturę pokojową.
Oddzieliłam żółtka od białek.
Białka ubiłam ze szczyptą soli na sztywną pianę.
Masło utarłam z cukrem i cukrem waniliowym na pianę, dodałam po 1 żółtku a na koniec mąkę z proszkiem do pieczenia i zagniotłam sztywne ciasto.
Podzieliłam ciasto na połowę i jedną część schowałam do zamrażarki na 30 minut.
Do drugiej części dodałam pianę z białek a ponieważ ciasto jest twarde delikatnie, widelcem połączyłam z pianą, staje się lejące.
Na dno foremki włożyłam papier do pieczenia.
Na dno starłam na tarce ciasto z zamrażarki, ułożyłam na nim umyty i obrany agrest.
Na agrest wylałam drugie ciasto.
Piekłam ciasto w piekarniku nagrzanym do 180 C z opcją grzania góra/dół przez 60 minut lub do suchego patyczka.
Po upieczeniu i ostudzeniu posypałam cukrem pudrem.
Smacznego.
Przepis z netu.
                                         "Podróże małe i duże"
"Ibiza"
Spacerując po lesie natknęliśmy się na malownicze żwirowisko zwane przez tubylców Ibizą.
Urocze miejsce gdzie można wypocząć.

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger