Google Website Translator Gadget

Obserwatorzy

Wpisz nazwę potrawy i kliknij wyszukaj albo kliknij w interesującą Cię etykietę.

poniedziałek, 14 sierpnia 2017

Wielosmakowa baba drożdżowa

Znalazłam babę z dżemem malinowym na stronie Ewy Wachowicz, zmodyfikowałam ją trochę na swoją nutę i oto powstała wielosmakowa baba.
Bogactwo smaków i aromatów, użyłam tutaj konfitury z pieczonych moreli, masła orzechowego, serka waniliowego oraz kremu czekoladowego na bazie sera.
Rezultat przerósł moje najśmielsze oczekiwania, baba rozpływała się w ustach.
Polecam pokusić się o upieczenie takiego cuda.
Wielosmakowa baba drożdżowa.



                 Składniki:duża forma do baby 2,5 litra

  • 700 g mąki pszennej T 650
  • 350 ml mleka
  • 100 g cukru trzcinowego lub ksylitolu lub innego słodzika + do posypania formy
  • 50 g świeżych drożdży
  • 3 jaja
  • 120 g masła
  • 1 łyżka cukru waniliowego
  • mały słoiczek konfitury z pieczonych moreli
  • 3 - 4 łyżki masła orzechowego
  • 150 g serka homogenizowanego waniliowego Jogo
  • 150 g kremu czekoladowego na bazie sera Jogo

                 Do posmarowania:

  • 1 żółtko
  • 3 łyżki mleka


Mąkę przesiałam do miski, zrobiłam dołek i wlałam 100 ml ciepłego mleka, dodałam 3 łyżki cukru i wkruszyłam drożdże.
Środek delikatnie przemieszałam i zostawiłam pod przykryciem na 20 minut.
Po tym czasie wbiłam jaja, dodałam resztę cukru, wlałam rozpuszczone i wystudzone masło, wsypałam cukier waniliowy i wyrobiłam gładkie i elastyczne ciasto.
Miskę z ciastem nakryłam folią spożywczą i pozostawiłam do wyrośnięcia na 30 minut.
Po tym czasie moje ciasto wyglądało tak obłędnie bo lekko przylepiło się do foli.

Ciasto wyłożyłam na blat i podzieliłam na 4 części.
Każdą z części rozwałkowałam na prostokąt, posmarowałam każdy innym nadzieniem: konfiturą z pieczonych moreli,


masłem orzechowym,

serkiem waniliowym
i kremem czekoladowym.

Każdy posmarowany prostokąt zwinęłam w rulon wzdłuż dłuższego brzegu.
Każdy rulon pokroiłam na kawałki 3 cm.
Formę do babki z kominem posmarowałam masłem i wysypałam cukrem trzcinowym.
Naprzemiennie układałam kawałki różnosmakowe w formie do baby.
Układałam je jeden na drugim, dość ciasno.

Żółtko wymieszałam z mlekiem i posmarowałam wierzch ciasta.
Odstawiłam do wyrośnięcia na 20 minut.
Piekłam babę w piekarniku nagrzanym do 180 C z opcją grzania góra/dół przez 40 - 45 minut lub do suchego patyczka.
Zaraz po upieczeniu, no może chwilę odczekałam aby się nie poparzyć, wyjęłam babę z formy.
Na wierzchu na babce utworzyła się chrupiąca skorupka od cukru którym wysypałam formę.
Ciasto jest przepyszne więc trudno jest powstrzymać się od zjedzenia kilku porcji na raz.

Smacznego.
Według przepisu Ewy Wachowicz.
                                        "Podróże małe i duże"
W kolorach zieleni i błękitu
Piękne kolorystycznie obrazy namalowane ręką natury mogłam podziwiać w czerwcu w parku Zdrojowym w Ciechocinku.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks