czwartek, 19 października 2017

Ciasto jogurtowe z nieszpułką

Moje ciasto na dziś to jogurtowiec z nieszpułką.
Nieszpułka to roślina z rodziny różowatych, pochodzi z Kaukazu i południowo - wschodniej Europy.
Moją zakupiłam w markecie i pochodzi z Hiszpanii.
Smakuje trochę jak morela więc jeśli nie macie nieszpułki dodajcie morele.
Ciasto jest wyśmienite, wilgotne i bardzo smakowe, polecam do kawy czy herbaty.
Ciasto jogurtowe z nieszpułką.


                 Składniki: forma 24 x 24 cm

  • 250 g mąki pszennej T 650
  • 150 g masła
  • 2 jaja
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 300 g jogurtu greckiego
  • 6 łyżek cukru trzcinowego lub ksylitolu
  • 500 g owoców nieszpułki
  • cukier puder do posypania

Wszystkie składniki powinny mieć temperaturę pokojową.
Miękkie masło utarłam z ksylitolem na jednolitą masę.
Teraz dodawałam po jednym jajku ciągle ucierając.
Mąkę przesiałam z proszkiem do pieczenia i dodawałam po 2 -3 łyżki na zmianę z jogurtem, ciągle mieszając łopatką.
Formę wyłożyłam papierem do pieczenia i wylałam do niej ciasto.
Nieszpułki przekroiłam, wyjęłam pestki i ułożyłam na wierzchu ciasta lekko je wciskając w ciasto.
Piekłam ciasto w piekarniku nagrzanym do 180 C z opcją grzania góra/dół przez 10 minut, po czym zmniejszyłam temperaturę do 170 C i piekłam kolejne 45 - 50 minut lub do suchego patyczka.
Wystudzone ciasto posypałam cukrem pudrem.
Smacznego.
Przepis z archiwum.
                                       "Podróże małe i duże"
Jezioro Białe
Malowniczy zachód słońca nad jeziorem Białym w Augustowie.
Codziennie niebo czarowało swoim pięknem, cudowne widoki.

4 komentarze

  1. Nigdy tych owocków nie jadłam:)))ciasto wygląda bardzo smacznie:))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeszcze się nie spotkałam z takim owocem ale ciasto wygląda bajecznie!

    OdpowiedzUsuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger