wtorek, 17 października 2017

Sałatka z gąsek zielonek, cebulki i śmietany

Październik to czas grzybowy i są to najczęściej gąski i opieńki.
Gąski zielonki albo siwe, oba gatunki są przepyszne.
Dziś proponuję sałatkę na którą pomysł dostałam na grupie Grzybiarze na FB.
Sałatka jest przepyszna i znika szybko.
Polecam na obiad z pajdą chleba z dyni.
Sałatka z gąsek zielonek, cebulki i śmietany.


                 Składniki:

  • 300 g gąski zielonki
  • 1 cebula
  • 1 łyżka masła
  • sól morska
  • pieprz
  • 2 ząbki czosnku
  • 150 - 20 g śmietany kwaśnej 12 %


Najpierw posiekałam cebulę i czosnek.
Cebulę podsmażyłam na maśle, wystudziłam.
Grzyby dobrze wymyłam z piasku,
odcięłam im ogonki, pokroiłam w plastry a kapelusze na mniejsze kawałki.
Gotowałam w osolonej wodzie 10 minut, odcedziłam.
Przełożyłam grzyby do miski, włożyłam cebulkę i przeciśnięty przez prasę czosnek, posoliłam i oprószyłam pieprzem.
Wymieszałam całość a na końcu dodałam śmietanę i ponownie wymieszałam, schłodziłam w lodówce.
Zajadaliśmy z pajdą chleba dyniowego.

Smacznego.
Przepis od Jacenty.
                                         "Podróże małe i duże"
Jesienny las - Bełdów

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger