czwartek, 23 listopada 2017

Domowa jarzynka

Czy używacie kostek bulionowych?
Ja kiedyś używałam ale doszłam do wniosku że nie ma to sensu, jeżeli można samemu zrobić taką pyszną jarzynkę.
Wsypuje wtedy łyżkę czy dwie do dania i zapach w całym domu a soli nasypie tyle aby nie przedobrzyć.
Można zasuszyć swoje ulubione warzywa aby potem cieszyć się smakiem i aromatem zdrowej mieszanki warzywnej.
To naprawdę nic trudnego.
Domowa jarzynka.


Składniki:
  • 3 duże marchewki 
  • 1 spory seler 
  • 2 duże pietruszki 
  • 3 łyżki suszonej naci selera 
  • 3 łyżki suszonego lubczyku 
  • 3 łyżki suszonej natki pietruszki

Przygotowanie jarzynki domowej:
  • Warzywa umyłam, obrałam i starłam na tarce jarzynowej.
  • Na blaszce do pieczenia wyłożonej papierem do pieczenia rozłożyłam starte warzywa cienką warstwą i suszyłam w piekarniku nagrzanym do 150 C z termoobiegiem.
  • Jak wiórki warzyw wyschły i ostygły wymieszałam je z suszonymi ziołami.
  • Przechowuję jarzynkę w zamkniętym pojemniku.
  • Jeśli chcecie można zmielić jarzynkę w młynku aby w potrawie nie widać było jarzyn. 
  • Łatwo i szybko? a ile więcej pieniędzy w portfelu, polecam.

Smacznego.
Przepis własny.
"Podróże małe i duże"
Chełmno

6 komentarze

  1. Takie mieszanki są wspaniałe:))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
  2. dzieki za inspiracje...
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. ja też robię domową jarzynkę dodatkowo suszę korzeń pasternaku i zieloną część pora a zmielona na maszynce wspaniała domowa vegta polecam i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każda domowa jarzynka jest o niebo lepsza od sklepowych.
      Kiedyś dawno temu zachwycona byłam Vegetą a teraz niezbyt ładnie dla mnie pachnie i ma za dużo soli i konserwantów. Gusta się zmieniają.

      Usuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger