sobota, 16 grudnia 2017

Mega czekoladowe ciasto z fasoli

Dobrze przeczytaliście, to ciasto jest z fasoli czerwonej albo białej, takiej z puszki albo świeżo ugotowanej, to jest obojętne.
Jest mega pyszne, mega czekoladowe, rozpływa się w ustach.
Nikt nie zgadł że składnikiem głównym jest fasola, czyli sukces a do tego tak zdrowego ciasta dawno nie jadłam.
Warto upiec na świąteczny stół, posmakuje gościom i domownikom.
Ciasto czekoladowe z fasoli.


Składniki: keksówka 36 x 12
  • 2 puszki białej lub czerwonej fasoli po 400 ml każda
  • 2 dojrzałe a nawet przejrzałe banany
  • 4 czubate łyżki ciemnego kakao
  • 4 jaja
  • 4 łyżki mleka zwierzęcego lub roślinnego
  • 4 czubate łyżki miodu
  • 3 łyżki oleju
  • 1 i 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli
Dodatkowo:
  • 3 garście suszonej żurawiny
  • 1 garść suszonych śliwek
  • 1 garść orzechów
  • 100 g gorzkiej czekolady min. 75%
  • 3 - 4 łyżki mleka zwierzęcego lub roślinnego

Przygotowanie:
  • Fasolę osączyłam na sicie i dokładnie wypłukałam.
  • Do misy blendera wsypałam fasolę, dodałam banany, wsypałam kakao, sól, proszek do pieczenia i sodę a także wbiłam jaja, dodałam miód, olej i mleko.
  • Całość zmiksowałam na gładkie ciasto.
  • Teraz do masy dodałam żurawinę, orzechy i posiekane śliwki, wymieszałam.
  • Keksówkę wyłożyłam papierem do pieczenia i wlałam do niej ciasto.
  • Piekłam ciasto w piekarniku nagrzanym do 180 C z opcją grzania góra/dół przez 45 minut, potem sprawdziłam patyczkiem, jeśli jest mokre należy dopiec jakieś 15 minut.
  • Gdy ciasto stygło rozpuściłam czekoladę w kąpieli wodnej razem z mlekiem i wylałam na wierzchu.
  • Jak polewa zastygła pokroiłam na kawałki.
Smacznego.
Źródło.
"Podróże małe i duże"
Las w Bełdowie
Pospacerowałabym sobie po takim słonecznym jesiennym lesie.

4 komentarze

  1. Ciasto z fasoli!!!!czego ja jeszcze się od Ciebie nauczę???Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy ciasto powinno być wilgotne w środku? Pozdrawiam 😀

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak ono jest raczej wilgotne ale jak je przepieczesz może okazać się suche. Pozdrawiam i życzę smacznego.

      Usuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger