sobota, 2 grudnia 2017

Schab długodojrzewający suszony

Idealna wędlina na świąteczny stół, polecam zrobić by za tydzień cieszyć się pysznym schabem.
Trochę czasu spędzi w lodówce a potem uwieszony pod sufitem dojrzeje w tydzień.
Zachęcam do wypróbowania.
Schab długodojrzewający suszony.

Składniki:
  • 1500 g schabu bez kości
  • dużo cukru
  • dużo soli
  • dużo wędzonej papryki
  • dużo mieszanki przypraw egzotycznych w składzie: fenkuł, kmin rzymski, kozieradka, gorczyca, chili
  • pończocha lub podkolanówka ze streczu
  • sznureczek

Przygotowanie:
  • Mięso umyłam i osuszyłam.
  • Na talerz wsypałam cukier i dokładnie - lekko przyciskając do mięsa - panierowałam mięso w cukrze.
  • Włożyłam do pojemnika z przykrywką i zostawiłam w lodówce na 24 godziny.
  • Następnie mięso wyjęłam, umyłam pod zimną wodą - i tu zauważycie że mięso stało się twarde, zwarte i jędrne.
  • Mięso osuszyłam i tak jak z cukrem postąpiłam z solą.
  • Natarłam mięso dokładnie solą.

  • Odstawiłam w pojemniku na 24 godziny do lodówki.
  • Po 24 godzinach mięso umyłam i osuszyłam.
  • Mięso natarłam mieszanką egzotyczną i papryką wędzoną.
  • Teraz mięso włożyłam do podkolanówki ze streczu, zawiązałam, zrobiłam pętelkę ze sznurka i powiesiłam pod sufitem.


  • Tam wisiał sobie w przewiewnym miejscu całe 7 dni, nadaje się już wówczas do spożycia.
  • Jeśli chcecie aby dłużej dojrzewał włóżcie schab wyjęty z pończochy w zawinięty w papier do lodówki.
Smacznego.
Przepis z archiwum.
"Podróże małe i duże"
Tak się pochowały - łuskwiak

5 komentarze

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger