czwartek, 18 stycznia 2018

Drożdżowe, pieczone pierogi z grzybami

Pysznie, zdrowo i pożywnie.
Takie pieczone pierogi to więcej zdrowia na talerzu, są mniej tłuste i choć nadal dość kaloryczne to dużo zdrowsze.
Zachęcam do pieczenia, idealnie nadają się do czerwonego barszczu np. na wigilię ale nie tylko, zawsze smakują obłędnie.
Pieczone pierogi z grzybami.

     
Składniki:
  • 200 g tłustego twarogu
  • 7 łyżek mleka
  • 1 jajo
  • 1 żółtko
  • 6 łyżeczek oleju
  • 1 łyżeczka cukru trzcinowego
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 400 g mąki pszennej T 650
  • 20 g świeżych drożdży
Farsz:
  • 1 cebula
  • 500 g pieczarek
  • pęczek natki pietruszki
  • 50 g bułki tartej
  • sól morska
  • pieprz
  • olej do smażenia


Przygotowanie:
  • Twaróg utarłam z mlekiem i olejem.
  • Dodałam sól, cukier, jajo i przesianą przez sito mąkę, wkruszyłam drożdże.
  • Wyrobiłam gładkie i elastyczne ciasto, pozostawiłam do wyrośnięcia na około godzinę.
  • Pieczarki i cebulę drobniutko posiekałam i podsmażyłam na rozgrzanej łyżce oleju..
  • Doprawiłam do smaku solą, pieprzem i dodałam posiekaną natkę pietruszki, wymieszałam, wystudziłam.
  • Na koniec dodałam bułkę tartą i żółtko, wymieszałam.
  • Wyrośnięte ciasto - musi podwoić swoją objętość - zagniotłam ponownie na blacie.
  • Rozwałkowałam ciasto na cienki placek, wykrawałam z ciasta krążki średnicy 10 cm.
  • Na każdy krążek nakładałam porcję farszu i zlepiałam dokładnie brzegi, tworząc falbankę.
  • Pierogi układałam na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia, zachowując odstępy miedzy nimi bo urosną.
  • Blachę z ulepionymi pierogami odstawiłam do wyrośnięcia na 10 minut.
  • Piekłam pierogi w piekarniku nagrzanym do 175 C z opcją grzania góra/dół przez 20 - 30 minut lub gdy się ładnie zrumienią.
Smacznego.
Przepis z archiwum.
"Podróże małe i duże"
Sikorka bogatka

4 komentarze

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger