sobota, 17 lutego 2018

Aromatyczne chlebki żytnie zakwasowe z patelni

Jak już wcześniej pisałam aby dokarmiać zakwas na którym piekę chleb, sporo ze starej jego zawartości trzeba usunąć.
Można go wylać, wyrzucić, można dać przyjacielowi a można też usmażyć te pachnące chlebki, będą znakomite na śniadanie bo robi się je błyskawicznie albo jako drugie śniadanie do pracy czy szkoły.
Polecam gorąco.
Aromatyczne chlebki żytnie zakwasowe z patelni.


                    Składniki:

  • 2 szklanki zakwasu żytniego płynnego
  • 4 pełne łyżki mąki żytniej razowej T 2000
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 łyżeczka suszonego tymianku
  • 1/2 łyżeczki sody
  • szczypta soli morskiej

Do miski wlałam zakwas, dodałam przeciśnięty przez praskę czosnek, mąkę i tymianek, sól, wymieszałam.
Na koniec dodałam sodę i ponownie wymieszałam.
Na rozgrzaną patelnię wlałam odrobinę oleju i smażyłam małe chlebki - placki.
Smażyłam z obu stron na złoty kolor a potem układałam je na ręczniku papierowym aby osączyć z nadmiaru tłuszczu.
Smacznego.
Przepis własny.
                                         "Podróże małe i duże"
Szpieguje - sroka

2 komentarze

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger