czwartek, 15 lutego 2018

Chleb żytnio - gryczany na zakwasie żytnim.

Koleżanka w pracy poprosiła o przepis na chleb żytno - gryczany na zakwasie.
Jej córkę tylko po takim nie boli żołądek więc szukałam aby chleb był najprostszy, aby sobie z nim poradziła.
Nie miałam czasu na eksperymenty więc znalazłam wypróbowany przepis Tosi.
Chleb jest wilgotny, robi się szybko, nie wysycha i smakuje obłędnie.
Polecam wszystkim mającym problemy z żołądkiem.
Chleb żytnio - gryczany na zakwasie żytnim.


                  Składniki: forma 30 x 12

  • 120 g zakwasu żytniego czynnego
  • 150 g mąki gryczanej
  • 375 g mąki żytniej T 720
  • 150 g mąki żytniej razowej T 2000
  • 2 płaskie łyżeczki soli
  • 450 ml ciepłej wody 

Do miski włożyłam zakwas, dodałam wodę i sól i wymieszałam.
Mąki połączyłam ze sobą i dodałam do wody z zakwasem.
Dokładnie wymieszałam a potem zagniotłam elastyczne ciasto.
Włożyłam ciasto do foremki wysmarowanej masłem i wysypanej mąką.
Formę przykryłam folią spożywczą i pozostawiłam do wyrastania na minimum 8 godzin, noc sprawdzi się tu znakomicie.
Rano piekłam chleb z piekarniku nagrzanym do 200 C z opcją grzania góra/dół przez 30 minut lub do suchego patyczka.
Upieczony chleb wyjęłam z formy i studziłam na kratce.
Smacznego.
Przepis Tosia.
                                        "Podróże małe i duże"
Park Zmysłów w Poddębicach

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger