środa, 14 lutego 2018

Mule z warzywami w mleczku kokosowym

Mnóstwo smaku na jednym talerzu dziś mam do pokazania.
Mule bo o nich tu mowa to skorupiaki które uwielbiamy i jemy je pod różnymi postaciami.
Dziś z mleczkiem kokosowym, jak mawiała moja koleżanka robię z mleczkiem kokosowym wszystko ha ha, więc czemu i nie mule.
Są aromatyczne i przepyszne, zachęcam do spróbowania.
Mule z warzywami w mleczku kokosowym.


                 Składniki:

  • 1 kg oczyszczonych muli
  • 2 łyżki oliwy
  • 1 duża szalotka
  • 4 ząbki czosnku
  • 1/2 czerwonej papryki
  • 2 łodygi selera naciowego
  • 1 puszka mleczka kokosowego 400 ml
  • 1 pęczek kolendry
  • sól morska
  • pieprz świeżo mielony
  • kilka gałązek tymianku

Mule umyłam dokładnie pod zimną wodą, w ciepłej zaczną się otwierać a nie o to chodzi.
W drobną kostkę pokroiłam szalotkę, czosnek, paprykę i selera naciowego.
Podsmażyłam w dużym garnku na oliwie posiekane warzywa.
Dolałam do garnka mleczko kokosowe, zagotowałam, posoliłam i dodałam listki tymianku, oprószyłam pieprzem.
Teraz do garnka włożyłam mule, przykryłam gar pokrywką i gotowałam 5 - 6 minut aż muszle się otworzyły.
Wylałam mule wraz z zupą do naczynia, posypałam posiekaną kolendrą.
Podałam z pieczywem.
Smacznego.
Przepis autorski.
                                             "Podróże małe i duże"
Czubajki kanie - jeszcze nie rozwinięte

4 komentarze

  1. O nie mule :) podobno są bardzo bardzo dobre, ale najgorzej się przemóc żeby je zjeść :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja myślałam kiedyś że też nie spróbuję a teraz mogę je jeść zawsze. Przełam się i spróbuj a nie pożałujesz.

      Usuń
  2. kocham mule :) wspaniale Ci wyszły :)

    OdpowiedzUsuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger