czwartek, 22 marca 2018

Placki z manioku

Maniok czyli jedna z pierwszych w kolejności, roślina uprawna na świecie, zaraz po ryżu i kukurydzy.
Pochodzi z Brazylii i jest bardzo smaczny.
Jest najczęściej wybieranym pożywieniem wśród ludności Afryki.
Nie uczula, nie powoduje żadnych interakcji z żadnym innym produktem, mogą go zajadać bezglutenowcy, weganie i wegetarianie i kto tylko sobie zamarzy.
Nie powinno się go jeść na surowo lecz zawsze po przetworzeniu.
Maniok bogaty jest w witaminy, minerały i węglowodany.
Dziś przedstawiam placki z manioku, pyszne, trochę przypominają nasze ziemniaczane, polecam.
Wydaje mi się że są lżejsze dla brzucha niż ziemniaczane.
Maniokowe placki.


Składniki:
  • 1 korzeń manioku
  • 1 cebula szalotka
  • 1 jajo
  • 2 łyżki mąki z ciecierzycy
  • sól himalajska
  • olej do smażenia


Przygotowanie:
  • Obrałam maniok ze skóry, normalnie obieraczką.
  • W necie znalazłam informacje że ciężko się obiera, to ja trafiłam chyba na egzemplarz który obierał się łatwo.
  • W środku nie było także zdrewniałej części o której się naczytałam więc nic nie wycinałam i nie mieliłam.
  • Tak więc obrałam, opłukałam korzeń i starłam na tarce o małych oczkach.
  • Starłam także na tarce szalotkę.
  • Teraz do miski wbiłam jajo, dodałam szczyptę soli i mąkę - ja dałam z ciecierzycy ale dajcie jaką lubicie.
  • Wymieszałam wszystko na jednolitą masę.
  • Na patelni rozgrzałam olej i łyżką nakładałam porcje masy maniokowej.
  • Smażyłam z obu stron na złoty kolor, osączałam na papierowym ręczniku.
  • Podałam z sosem jogurtowym.

Smacznego.
Źródło.
"Podróże małe i duże"
Modraszka zwyczajna

2 komentarze

  1. Ostatnio widziałam to coś w sklepie i przyznam się szczerze, że trochę mnie rozśmieszył ten maniok. Nie sądziłam, że można wyczarować z niego placki ;)

    OdpowiedzUsuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger