czwartek, 15 marca 2018

Węgierskie placki drożdżowe - Langosze

Polecam dziś węgierskie placki które są znakomite do gulaszu ale najlepiej smakują z kwaśną śmietaną, posypane startym żółtym serem.
Pracy przy nich nie dużo a jedzenie przednie.
Zanosiłam się już dawno z zamiarem ich zrobienia i zawsze schodziło na dalszy plan bo myślałam ze są pracochłonne, nic bardziej mylnego.
Zabierajcie się za zrobienie tych pysznych placków.
Węgierskie placki drożdżowe - Langosze.


Składniki:
  • 2 ziemniaki
  • 20 g świeżych drożdży lub 10 g drożdży instant
  • 1 niepełna szklanka mleka
  • 300 g mąki orkiszowej jasnej T 630
  • 120 g mąki pszennej T 650
  • szczypta soli
  • szczypta cukru
  • olej do smażenia
  • kwaśna śmietana do podania
  • ser żółty starty do podania
  • Ziemniaki obrałam i ugotowałam w osolonej wodzie, przecisnęłam przez praskę i wystudziłam.
  • Mleko wymieszałam z drożdżami, odstawiłam na 10 minut.
  • Teraz do mleka dodałam cukier, sól, ziemniaki i obie mąki, zagniotłam ciasto.
  • Ciasto włożyłam do oprószonej mąką miski, przykryłam ściereczką i odstawiłam do wyrośnięcia na około godzinę.
  • Wyrośnięte ciasto chwilę zagniatałam i podzieliłam na mniejsze kawałki.
  • Z każdego kawałka wałkowałam cienki placek ok. 20 cm średnicy.
  • Rozgrzałam olej i na gorący wkładałam placek.
  • Zaczynają się robić bąble na plackach.
  • Smażyłam z obu stron na złoty kolor,
  • osączałam na ręczniku papierowym.
  • Podałam polane kwaśną śmietaną i posypane startym żółtym serem.
Smacznego.
Przepis kuchni węgierskiej.
"Podróże małe i duże"
Mała modelka - wiewiórka

4 komentarze

  1. węgrzy przede wszystkim podaja swoje placki omaszczone lejem z czosnkiem to podstawa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie byłam na Węgrzech, znalazłam ten przepis w necie na stronie kuchni węgierskiej. Oczywiście masz rację jeśli znasz ten zwyczaj, piszesz oczywiście o oleju z czosnkiem? bo następnym razem wykorzystam. Dziękuję.

      Usuń
  2. Klaudia Szynal9 czerwca 2018 12:57

    Moja rodzina uwielbia lagosze, a mąż w szczególności. Robię z dodatkami, klade na wierzch podsmażone pieczarki na to tarty ser żółty i polewam sosem czosnkowym na bazie jogurtu greckiego. Tak najbardziej lubimy. Serdecznie pozdrawiam 😃

    OdpowiedzUsuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger