Google Website Translator Gadget

Obserwatorzy

Wpisz nazwę potrawy i kliknij wyszukaj albo kliknij w interesującą Cię etykietę.

środa, 20 stycznia 2016

Chleb z burakiem

Nowy Rok, nowe wyzwania i nowe chleby w Starej ale jakże młodej duchem naszej Piekarni u Amber [ klik ].
Tym razem Amber wybrała chleb z burakami Emmanuela Hadjiandreou a przepis pochodzi z książki How to Make Bread.
Emmanuel Hadjiandreou ma charakterystyczny sposób zagniatania chleba który przedstawiam Wam krótkim filmikiem.
Chleb wyszedł super, centki buraków po rozkrojeniu są bardzo widowiskowe a sam chleb sprężysty, puszysty i ma wyborny smak.
Polecam wszystkim aby taki chleb sobie sprawili.
Tym co kochają zakwasowce to na zakwasie a tym co dopiero zaczynają można zrobić na drożdżach.
Pieczemy?
Chleb z burakiem w Styczniowej Piekarni.



                        Składniki: ( 1 okrągły bochen )
  • 370 g mąki pszennej
  • 8 g soli
  • 160 g startych na tarce o dużych oczkach buraków - u mnie 1 duży burak
  • 220 g aktywnego zakwasu - u mnie żytni lub 4 - 5 g suchych drożdży
  • 200 g ciepłej wody - 20 C
  • 15 g oliwy


Mąkę wymieszałam z solą w jednej misce.
W drugiej misce wymieszałam zakwas, oliwę i wodę.
Do miski z mokrymi składnikami dodałam zawartość miski z mąką i wymieszałam.
Buraki obrałam i starłam na tarce o dużych oczkach, dodałam je do masy na ciasto i wymieszałam.

Odstawiłam miskę z ciastem przykrytą ściereczką na 10 minut.
Po tym czasie wyjęłam ciasto na blat wysypany mąką i zagniatałam 10 s i zostawiłam ciasto na blacie przykryte miską na 10 minut.

Tak powtarzałam ten proces jeszcze cztery razy.
Jak zagniatałam ciasto pokazałam na filmie.
video
Po ostatnim zagniataniu nakryłam ciasto na blacie miską i pozostawiłam do wyrośnięcia na 1 godzinę.
Potem przeniosłam uformowany bochenek do koszyka do wyrastania wysypanego semoliną i wyłożonego gazą.
Przykryłam ściereczką i pozostawiłam do wyrastania aż podwoił swoją objętość  w ciepłym miejscu - u mnie piekarnik z włączoną żarówką - na 2 do 6 godzin.

Mój chleb wyrastał 6 godzin.
Piekarnik nagrzałam do 220 C i w postawiłam w nim foremkę z wodą.
Jak piekarnik się nagrzał przeniosłam na blaszkę chleb górą do dołu, nacięłam nożem, dolałam wody do foremki, zmniejszyłam temperaturę na 200 C z opcją grzania góra/dół i piekłam chleb przez 40 - 45 minut.
Ostukany chleb od spodu po upieczeniu wydaje głuchy odgłos.
Chleb studziłam na kratce.

Smacznego.
Razem ze mną chleb wypiekali: 
Akacjowy blog 
Codziennik kuchenny 
Dom z mozaikami 
Dzieje kuchennej Wiewióry 
Gotuj zdrowo! Guten Appetit! 
Kuchennymi drzwiami 
Kuchnia Gucia 
Leśny Zakątek
Moje Małe Czarowanie  
Nie tylko na słodko 
nie-Ład mAlutki 
Ogrody Babilonu 
Prawo do gotowania z pasją 
Smakowity cleb 
Stare gary 
W poszukiwaniu SlowLife
Przepis Emmanuel Hadjiandreou
"Podróże małe i duże"
Mazurki

14 komentarzy:

  1. Pięknie upieczony!
    Cieszę się, że byłaś z nami w styczniowej Piekarni.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawie wygląda ten chleb.
    Pozdrawiam:)*

    OdpowiedzUsuń
  3. Dorotko, Twój chlebek jest naprawdę widowiskowy:) Dzięki za wspólne pieczenie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dorotko, dziękuję za wspólne wypiekanie. Już Cię dopisałam do listy :) Do następnego :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dorotko-wyszedł wspaniale. Miło było piec razem z Tobą :) Piękne mazurki na zdjęciu :) pozdrawiam serdecznie M.

    OdpowiedzUsuń
  6. ślicznie Ci się upiekł! i ta intensywna czerwień!
    zaraz dopisuję Cię na listę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zrobiłaś własny filmik do przepisu, super!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę że się podoba, i ja dziękuję.

      Usuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks